מועצת עיריית אור יהודה אישרה פה אחד לקרוא רחוב על שמו של שר הפנים הפורש, גדעון סער. חמשת נציגי האופוזיציה במועצת העיר החרימו את הדיון ולא השתתפו בו. אלא שבעקבות התנגדותו של סער וקריאתו לראש העירייה דוד יוסף שלא לקדם את המהלך, נגנזה אתמול היוזמה.

כבר לפני כשנתיים, כאשר סער כיהן בתפקיד שר החינוך, ניסה ראש עיריית אור יהודה לקרוא רחוב על שמו, אלא שבעקבות התנגדות נחרצת של חברת האופוזיציה ננה חן ובעקבות התנגדותו של סער עצמו למהלך, נגנז כבר אז הרעיון.

לפני שבועות אחדים חזרה יוזמתו של ראש העיר לסדר היום והוועדה המקומית לשמות, נענתה לבקשתו ואישרה לקרוא רחוב על שמו של סער. המהלך אף אושר כאמור במועצת העיר. מנכ"ל עיריית אור יהודה, בנצי אזאצ'י, אישר אמש כי היוזמה לקרוא רחוב על שמו של גדעון סער בוטלה בעקבות התנגדותו של השר וציין כי ראש העיר נוהג להנציח אנשים בשמות של רחובות, עוד בחייהם.


מעורר סערה. סער מעניק תעודת מנהל תקין לראש העיר יוסף. צילום: אתר עיריית אור יהודה. 

כך למשל בכניסה הצפונית לעיר ישנה כיכר ובכניסה הדרומית ישנה שדרה, שתיהן על שמו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, גם זאת ביוזמתו של יוסף. אחת המתנגדות החריפות למהלכים אלה היא חברת האופוזיציה ננה חן, שאמרה אמש: "זו תופעה מגוחכת. יש לנו בעיר גם כיכר וגם שדרה על שם גבי אשכנזי, למרות שהוא אישית התנגד לכך. איפה נשמע דבר כזה?

גם שדרה וגם כיכר על שם אותו אדם, בעודו בחייו. אין לזה אח ורע בשום עיר בישראל. ראש העיר שם אותנו ללעג בציבור. האובססיה שלו לאשכנזי מגוחכת ועברה כל גבול. עדיף היה שיתמקד בפיתוח העיר ובבנייתה. הוא כבר ניסה בעבר לקרוא רחוב גם על שמו של שאול מופז, אך העניין ירד מסדר היום באותה מהירות שבה עלתה היוזמה".

חן מבקשת להבהיר כי התנגדותה אינה נובעת מחוסר הערכה לאישים שאת שמותיהם ראש העיר מבקש להנציח ברחובות. "יש לי כבוד רב לכל האישים האלה, אבל יש קריטריונים ברורים למתן שם לרחובות על שם אנשים", היא אומרת. "לראש העיר יש גחמה והוא מממש אותה. ככה העיר נראית לצערי. בעיניי זה מאוד עצוב".

חן סיפרה כי היא ושאר חברי האופוזיציה מחרימים זה ארבעה חודשים את ישיבות מועצת העיר, שנערכות לדבריה בצורה לא תקינה. מנכ"ל העירייה, בנצי אזאצ'י, טוען כי אין סיבה למהומה. "כל העניין נופח מעבר לכל פרופורציה", אמר. "בסך הכל העלינו במועצת העיר הצעה שכבר אושרה בעבר אך נגנזה בשל התנגדותו של גדעון סער - התנגדות שאותה אנו מכבדים.

בסך הכל ראש העיר סבור שיש להנציח אנשים עוד בחייהם וכך יש בעירנו כיכר על שם אריק איינשטיין, שנקראה כך הרבה לפני פטירתו. יש לנו רחוב גם על שמו של השר לשעבר, מרדכי בן פורת, ייבדל לחיים ארוכים".את היעדרותם של חברי האופוזיציה מישיבות המועצה ומאבקם בביטול שמות הרחובות מגדיר אזאצ'י כ"מאבקי כוח ופוליטיקה פנימית".