אסם תקים מפעל חדש בערד שיעסיק 250 עובדים, כך טען הערב (ה') שר האוצר יאיר לפיד בכינוס של פעילי מפלגת יש עתיד. לדבריו, הוא שכנע את יו"ר ענקית המזון בנחיצות הדבר, והצוותים המקצועיים של משרד האוצר יחלו להניע את המהלך כבר מחר בבוקר.

"שוחחתי עם שר הרווחה מאיר כהן שאמר לי מה אפשר לעשות בערד? ועשינו. כי קל להיות בקו האש אבל אנחנו לא נרתעים. כי התיאוריה אומרת שמצביעים מגיבים רק להפחדות או למתנות אבל זאת אומה אינטיליגנטית ואנחנו יכולים גם להסביר לאנשים שבעיות הן מורכבות ושהטיפול בהן לוקח זמן. אנשים כועסים כי הם מזהים אותנו עם הבעיות שאנחנו מנסים לפתור אבל לא ניתן חזה להרתיע אותנו כי המדינה צריכה שינוי מכונן", אמר לפיד.

לפני עשרה ימים קיבלו עובדי מפעל 'מגבות ערד' הודעה על סגירתו לארח 40 שנים ו-200 מעובדיו קיבלו מכתבי פיטורים.


יו"ר אסם דן פרופר. צילום: אסנת קרסננסקי

יו"ר יש עתיד התייחס גם לעתידה הפוליטי של המפלגה: "הפרשנים לא ידעו לקרוא את יש עתיד ובליל הבחירות התברר שהם לא יודעים דבר על היכולת שלנו לעקוף את כל מוקדי הכח הישנים ולהגיע ישירות לליבם של האזרחים. כך עשינו וכך אנחנו ממשיכים לעשות".

"אני מכיר את התיאוריה המתוחכמת שנתניהו רצה אותי באוצר כדי למלכד אותי אבל אני עובר פוליגרף אם אני חוזר לאותה נקודה ואני לוקח את אותו תיק. כי כשאתה רוצה להגיע לירח אתה צריך בסיס שיגור טוב ואין בסיס יותר טוב ממשרד האוצר" אמר לפיד לקול תשואות עשרות הפעילים באולם ותיאר את שלל פעולותיו ופעולות שריו במשרדים שבידי יש עתיד כמתאפשרות בעיקר בשל היותו בצומת קבלת ההחלטות באוצר.

"הציניקנים לא עשו שום דבר בעולם ולא בנו שום דבר. רק אנשים עם כוונה עושים. הייתם צריכים להגן עליי ועל יש עתיד בשנה האחרונה. אבל יש לזה ערך" אמר לפיד שסיפר על הפגנה של יוצאי אתיופיה מול ביתו שכאשר ניסה להבין מדוע הם מוחים התברר לו שהסיבות נעוצות במחדלים של משרדים שאינם בידי יש עתיד. "כששאלתי אותם מדוע הם מפגינים מול ביתי דווקא הם ענו - כי לכם אכפת" סיכם יו"ר יש עתיד.