אתמול (ה') עצרה משטרת פנסילבניה מומחה ההישרדות החשוד ברצח שוטר ופציעת מספר אחרים בפיגוע ירי, כך דיווחה התביעה, לאחר מצוד בן שבעה שבועות בהרי הפוקונו שבפנסילווניה.  

אריק מתיו פריין,בן 31,  הצליח לחמוק ממאות שוטרים מאז ה-12 לחודש ספטמבר, היום בו ביצע פריין את פגיוע הירי מחוץ לתחנת המשטרה בעיירה בלומינג גרוב. בפיגוע נהרג סמל ביירון דיקסון בן 38 ונפצע את השוטר אלכס דאגלס, בן 31.

לכידתו של פריין, כ-70 קילומטרים מהמקום בו ביצע את פיגוע הירי עשויה לשפוך אור על הסיבות להתקפה שביצע והדרך בה הצליח היורה להתחמק מרשויות החוק במשך 48 ימים של מצוד מתמשך בידי מאות שוטרים. 

"לאריק פריין הייתה משימה והיא לפגוע באנשי אכיפת החוק" אמר פרנק נונן, מפקד משטרת פנסילבניה במסיבת עיתונאים. "חששנו מאוד שאם הוא יגיח מהמסתור שלו ביער הוא עשוי לנסת להרוג שוטרים נוספים, אם לא אזרחים".


אריק פקריין. עשוי לעמוד בפני גזר דין מוות. צילום: רויטרס

נונן הוסיף כי בשלב זה אין כל אינדיקציה לכך שמישהו מלבד פריין היה מעורב בהתקפה. הוא מסר כי המשטרה ביקשה צווי חיפוש עבור מקומות בהם היא חושדת שפריין הסתתר.התביעה במדינה מדווחת כי פריין יעמוד למשפט באשמת רצח ממדרגה ראשונה והריגה. העונש שתדרוש התביעה עבורו יהיה עונש מוות.