לאחר ניסיון ההתנקשות באיש הימין המוכר, הרב יהודה גליק, וחיסולו של המתנקש, מועתז חיג'אזי, ציפו גורמי הביטחון לאחד מימי השישי המתוחים ביותר שידעה ירושלים בתקופה האחרונה. הבוקר הכריזו אנשי ארגון פת"ח על "יום זעם", אך בסופו של דבר, לאחר התפזרות כל המתפללים, אמנם היו אירועים אלימים, אך אלו לא היו בעוצמה גבוהה יותר מאשר הממוצע בתקופה האחרונה.

סמוך לשעה 12:00, נורו מספר זיקוקים מגגות המג'לס בעיר העתיקה. בנוסף, ניסו מספר צעירים ערבים להכנס בכוח דרך חסימה משטרית במג'לס. כוח משטרה ומג"ב במקום מנע זאת תוך שימוש באמצעים והפורעים התפזרו.

כמה דקות לאחר מכן, מספר צעירים יידו אבנים לעבר שוטרים וכוח מג"ב בשכונת ואדי ג'וז בעיר. השוטרים פינו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים, לא היה נזק או נפגעים באירוע. מאוחר יותר, יודו אבנים לעבר רכב בסמוך למנהרת שלמי שמיר בעיר ונזק נגרם לשמשה. כוחות משטרה מחפשים את החשודים. 

מהומות בשכונת אבו-טור. צילום: הדס פארוש, פלאש 90

באירוע נוסף, כמה רעולי פנים ערבים חסמו כביש בשכונת אבו טור והחלו לירות זיקוקים. כוח משטרה ומג״ב הפעילו אמצעים אל מול הפורעים שנמלטו לפנים השכונה והשקט הוחזר.

אהרונוביץ' ביקר בירושלים: "לא אתן שיפגעו בהר הבית, אגן על הסטטוס קוו"

מוקדם יותר, השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ביקר בעיר העתיקה וברחבת הכותל וקיים הערכת מצב במתחם המחכמה שבכותל המערבי. בהערכת המצב השתתפו חלק מסגל פיקוד של המשטרה וכן גורמי ביטחון נוספים.

בנוגע לחשש מפני מהומות בבירה אמר השר כי: "ירושלים היא עיר מאוחדת ומעורבת וצריך להמשיך להשגיח עליה. סגירת המסגד ליום אחד זה צעד נכון, הייתי שותף לזה, ברגע שיש אפשרות להפרות סדר, גם מצד קיצונים היהודים וגם מצד ארגונים כמו התנועה האסלמית והחמאס".

"צריך לשמור על הר הבית מכל משמר, לא אתן שיפגעו בהר הבית. אני לא אשנה את הסטטוס קוו. עשינו את הצעד הזה גם כדי למנוע התפרעויות בהר הבית והיום אנחנו יכולים לפתוח אותו לתפילות של יום שישי" הוסיף השר אהרונוביץ'.

כשנשאל לגבי חיסלו של המחבל שירה ביהודה גליק אמר: "יש עובדות מוצקות המצביעות כי מדובר ביורה, לא רק מודיעניות, מוצקות של מעבדות המשטרה, של החוקרים של מערכת השב"כ. יש ממצאים גמורים וסגורים, הוא המחבל וטוב שהוא נהרג".

"אחרי שירו ביהודה גליק, שאני מקווה שיבריא ומאחל לו החלמה מהירה, השבכ וגם המשטרה מיד סגרו על הבית. איתרנו את הבית שלו. זיהינו אותו כמחבל וברגע שהוא הרים את האקדח הימ"מ חיסל אותו. מגיעה מילה של תודה והערכה לימ"מ על העבודה המקצועית והמצויינת כך אני מצפה מאנשי המשטרה לפעול. פעולה טובה מקצועית ונכונה" הוסיף השר.

אהרונוביץ' מבקר היום בירושלים. צילום: לשכת השר לביטחון פנים

כשנשאל לגבי התכנותה של אינתיפאדה שלישית השיב אהרונוביץ': "כרגע אני לא מאמין שפנינו לאינתיפאדה. הייתי בכמה אינתיפאדות, צריך להמשיך עם כוחות המשטרה שעושים עבודה מצויינת ועם כל האמצעים שהכנסנו לעיר אני חושב שנביא רגיעה. כל ההתקפות שהיו רק מלבות את היצרים אבל אנחנו צריכים לשמור על ירושלים. יש לנו עיר אחת, מקודשת לשלושת הדתות ואנחנו צריכים לשמור עליה".