ארגון רופאי המדינה, המייצג את רופאי בית החולים "שיבא", הודיע כי ישבית הבוקר (ב') את כל חדרי הניתוח בבית החולים תל השומר בין השעות 7:30 ל9:30. זאת לדבריהם "במחאה על צעדי שירות המדינה נגדם". הרופאים שיעזבו את חדרי הניתוח יתייצבו במקום ברחבת הכניסה אליהם ויערכו שם עצרת מחאה.

הרופאים מוחים על צמצום רופאי תאגידי הבריאות שהוביל לפיטורי חלק מהם. בנוסף, מתנגדים הרופאים להשעייתו של מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית פרופ' אייל וינקלר, שאמורה להיכנס לתוקף בחודש דצמבר, לאחר שחקירת אגף המשמעת בנציבות העלתה כי וינקלר ערך לכאורה מאות ניתוחים פרטיים במרפאת "קלאס קליניק" בתל השומר שפעלה גם בשעות הבוקר והצהרים, והוא מואשם שבאותן שעות דייוח כאילו עבד במחלקה הציבורית וכך, על פי הנציבות, הרוויח שכר כפול.

בשבוע שעבר שיגר יו"ר ארגון רופאי המדינה ד"ר נמרוד רחמימוב מכתב לחברי הארגון בו תקף את נציב שירות המדינה משה דיין על מה שהוא כינה: "המהלכים הפוגעניים שהוא מוביל בחודשים האחרונים נגד ציבור הרופאים בישראל".

במכתב טען רחמימוב שפיטורי רופאי תאגידי הבריאות עלול להתפשט לבתי חולים נוספים. על כך הוא כתב: "נציבות שירות המדינה היא האחראית על כח האדם במוסדות הממשלתיים ולכן אנו רואים אותה כאחראית ישירה על תנאי העסקת רופאי התאגיד. התעלמות הנציב מהמשבר הקשה היא התנהלות שערורייתית ומעילה בתפקידו". בנוסף הוצגו סוגיות נוספות הקשורות למערכת הבריאות כולה, ביניהן קציבת כהונת מנהלים במערכת הבריאות והניסיון להגביל את שירותי הרפואה הפרטיים.


מוחים על צעדי המדינה. ביה"ח שיבא. צילום: גדעון מרקוביץ פלאש 90.