שר האוצר ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד הוא הפוליטיקאי המאכזב ביותר ואילו השר לשעבר משה כחלון מסתמן כמי שנחשב לכוכב החדש של הציבור - כך עולה מסקר של מכון גיאוקרטוגרפיה בראשות פרופ' אבי דגני, שבוצע עבור "מעריב-השבוע".

בסקר, שנערך במהלך השבוע שעבר, נשאלו 500 ישראלים למידת אכזבתם או שביעות רצונם משורה של פוליטיקאים בכירים וכן באיזו מידה דעתם על אותם אישים השתנתה לטובה או לרעה. מהתשובות עולה כי לפיד רושם את השינוי הגדול ביותר לרעה - 34% מהציבור. בסך הכל 53% מהציבור מאוכזבים מלפיד, שכזכור כיכב בראש מצעד הפופולריות בבחירות אחרונות.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו איבד חלק ניכר מהאהדה כלפיו והוא ניצב במקום השני באובדן פופולריות. 22% - זה השינוי לרעה שרשם ראש הממשלה ובסך הכל הוא ניצב במקום השני, הלא מחמיא, עם 41% מאוכזבים, כמו יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן. יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט איבד 18% מהישראלים שדעתם עליו היתה טובה אולם מנגד הוא זוכה באהדתם של 16% אחרים מקרב הציבור, בעיקר דתיים.

יו"ר האופוזיציה והעבודה, ח"כ יצחק הרצוג, איבד 11% סימפטיה, אולם מנגד הוא זוכה ב-16% חדשים. גם המאזן הכללי שלו חיובי מאוד: 41% של דעה טובה מול 22% של דעה רעה. כל אלה עומדים בצלו של השר לשעבר משה כחלון, שהכריז לאחרונה על כוונתו להתמודד בבחירות הקרובות בראשות מפלגה חדשה, שתעסוק בעיקר בנושאים חברתיים-כלכליים.

כחלון זוכה על פי הסקר לפופולריות הגבוהה ביותר, עם שיא של 47% ישראלים שמחזיקים בדעה טובה עליו ומקווים לראותו מתמודד בבחירות הקרובות.


ובמקום הראשון, לפיד. צילום: מרק ישראל סלם