אני עומדת לפתוח גן ילדים ביבנה לבני שלושה חודשים עד שלוש, איך אשווק אותו בצורה נכונה שתביא לי לקוחות?
"כשאת מדברת על פתיחת גן ילדים, העסק הוא די פשוט כי את יודעת בדיוק מי קהל היעד שלך. את צריכה כרגע לחשוף את עצמך בצורה מסודרת לכמה שיותר לקוחות פוטנציאלים. אני מציע שתפני לגני ילדים שלא עובדים עם הגילים שאת פונה אליהם, גני טרום חובה, גני חובה ואפילו גנים פרטיים שלא מציעים פתרון לילדים בני שלושה חודשים עד שנה. כשתעשי זאת, ההורים שרשומים לאותם גנים יתוודעו לגן שלך וייקחו אותך בחשבון, גם אם כרגע אין להם צורך בשירות שאת מציעה.

את יכולה לעבור בין הגנים ולהציג את עצמך בפני הגננות, תגידי שאת פותחת גן, תספרי על הניסיון הקודם שלך ותציעי להגיע ולהתנדב בגנים שלהן שעה־ שעתיים כדי שיוכלו להמליץ עלייך בכנות. תתייחסי לפן השיווקי ברצינות ותעבדי על זה בצורה מסודרת, תכיני רשימה של כל המשפחות הצעירות באזור שלך ושל כל ההורים הרלוונטיים (גם כאלו שאין להם כרגע ילד בגילים המתאימים). בנוסף, תפני לכל החברות שלך ותבקשי מכל אחת מהן שתכיר לך שתיים-שלוש נשים נוספות. תעשי עבודת נמלים עם חיוך גדול. מכיוון שאת צריכה רק עשרה ילדים כדי למלא את הגן, תפני ל-500 נשים, זה יספיק לך כדי לצאת לדרך".


כשאת מדברת על פתיחת גן ילדים, העסק הוא די פשוט כי את יודעת בדיוק מי קהל היעד שלך
צילום אילוסטרציה: אינג אימג'

בעלי ואני רבים כל הזמן כי אני חושבת שמגיע לו להרוויח יותר, הוא עובד כבר 12 שנים באותו מקום עבודה ולא עושה צעדים כדי לקדם את עצמו ולנסות לקבל העלאה במשכורת. הסיבה שבעלי לא מבקש העלאה היא משום שהוא מפחד להיכנס לעימותים עם ההנהלה וחושש שזה יגרום לו נזק. כיצד אוכל לגרום לו להעז?

"בעלך חושש שאם הוא יבקש העלאה בשכר הדבר יגרום לעימות, אבל זוהי חשיבה לא נכונה שנובעת משום שהוא אינו יודע איך לגשת לנושא. לבקש העלאה ולדבר על שכר זו אמנות שצריך לדעת, וכדאי להתאמן לפני שעושים את זה. 

בעלך צריך לפנות למעסיק שלו ולבקש לדבר על המשכורת שלו. לפני שיתחיל את השיחה, שיפתח בהקדמה קצרה שתביע את שביעות רצונו ממקום העבודה, שיגיד למנהל שלו: ‘אני רוצה לשוחח איתך על השכר שלי אבל לפני כן אני רוצה להגיד כמה דברים חשובים - אני נורא אוהב את המקום הזה, אני פה 12 שנה, וזה כמו בית בשבילי. אין לי תלונות או טענות, אבל אני רוצה לצמוח קצת כדי לאפשר יותר למשפחה שלי, ולכן אני רוצה לבדוק יחד איתך מה צריך לקרות כדי שאני אוכל להרוויח יותר'.

אם בעלך עדיין מרגיש אי-נעימות מהסיטואציה, הוא יכול להציע לקחת על עצמו אחריות נוספת שיקבל עליה תשלום. שיהיה יצירתי, הוא יכול להישאר שעה נוספת בעבודה, הוא יכול לקחת על עצמו עבודה שמישהו חיצוני עושה, עליו להגיע מוכן מראש עם פתרונות אפשריים. אם הוא יפתח את השיחה בסופרלטיבים למקום העבודה ואף יגיע מראש עם פתרונות אפשריים, זה מראש מוריד את הסיכוי שיהיה סכסוך כי סביר להניח שהמעסיק שלו יראה את הפנייה שלו באופן חיובי. לפני שהוא ידבר עם הבוס שלו, כדאי שיתאמן מולך או מול חבר כדי שירגיש בטוח בעצמו".

אני סובל מקלפטומניה. המחלה הזאת מלווה אותי עוד מילדותי וגורמת לי להמון בעיות בחיים. בכל פעם שאני מגיע למקום עבודה, אני מבסס את מעמדי ואז מתחיל לעשות שטויות ולגנוב. בפעם האחרונה שעשיתי את זה פגעתי בבן אדם שהיה מאוד יקר לי, מעסיק שמאוד התחברתי אליו. הוא הבין שמדובר במחלה ואמר שיחזיר אותי לעבודה רק אם אקבל טיפול. כיצד אפשר להירפא מהמחלה הזאת?
"קלפטומניה, או גניבה כפייתית, היא מחלה, ולכן אתה צריך להיות מטופל פסיכיאטרית על ידי בעל מקצוע. זוהי הפרעה נפשית שבאה לידיביטוי בשלושה מסלולים: יש תקופות שהתופעה תוקפת פתאום וחולפת, ואחר כך יש תקופה ארוכה שיש נסיגה; יש פעמים שבהן יש תקופות ארוכות של גניבה מחנויות ותקופות של נסיגה; ויש הקלפטומניה הכרונית שהיא תמידית ובעלת עוצמה משתנה.

אתה צריך לפנות באופן מיידי לגורמים המתאימים. ראשית עליך ללכת לאבחון דרך קופת חולים או באופן פרטי, בשלב הבא תפנה לקופת החולים ותבקש לפגוש פסיכיאטר. יכול להיות שפסיכיאטר ימליץ לך על טיפול תרופתי ויכול להיות שהוא יפנה אותך לטיפול התנהגותי, יש מספר דרכים לטפל בהפרעה הזו. אני חושב שאם לא תקבל טיפול, יהיה לך מאוד קשה, ולכן אל תתעצל ואל תהסס, תעזור לעצמך ותוכיח למעסיק שלך שאתה יכול לחזור למסלול".