(עדכון: 12:15)

המצוד הסתיים. פלסטיני החשוד בדריסת שלושת החיילים אמש סמוך לעמדה הצה"לית באל-ערוב, הסגיר את עצמו לכוחות הביטחון והועבר להמשך חקירה, כך דיווחו מקורות פלסטינים בידיעה שזכתה לאחר מכן לאישור מצה"ל. מהצבא נמסר: "נמשיך לפעול ללא לאות לסיכול טרור ולשמירה על הביטחון ביהודה ושומרון״. 

מהשב"כ נמסר כי ״בעקבות אירוע הדריסה אמש, פעלו צה"ל ושב"כ לאיתור המעורבים. במסגרת זו, נעצר פלסטיני מאזור חברון החשוד במעורבות בדריסה. מעורב נוסף, גם פלסטיני מאזור חברון, הסגיר עצמו הבוקר לידי כוחות הביטחון. השניים הועברו לחקירת שב"כ״.

כוחות צה"ל ערכו סריקות במהלך כל הלילה בגוש עציון אחר המחבל הדורס אך ללא תוצאות. הצבא פועל הן במישור המודיעיני, בשיתוף עם השב"כ וממשיך את הסריקות בתוך הכפרים.

דיווח בכלי תקשורת פלסטיניים מצביעים על כך שכוחות הביטחון פשטו על ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע וכעת מתברר כי הוא תושב הכפר בית עווא. המחבל עצמו טרם נתפס.

גורם צבאי בכיר התייחס הבוקר (חמישי) לרצף האירועים ואמר: "אין ספק כי מדובר בעליית מדרגה חמורה של פיגועים עממיים. לשאלת מעריב האם מדובר באינתיפאדה שלישית ענה הגורם: "זה בהחלט מתנהל כמו אינתיפאדה שלישית שהסממן הראשי שלה זה רצף אירועים דומים בכמה זירות שונות ובפרקי זמן יחסית שונים בין אירוע לאירוע.

הלוחמים שנפגעו לאירוע שייכים לחטיבת כפיר, לגדוד האימון של גזרת גוש עציון. הכוח עצמו שנפגע עסק בביטחון שותף של ציר 60 בסמוך למחנה הפליטים אל ערוב. מחנה פליטים עוין שממנו מתבצעים פיגועים עממיים כגון זריקת אבנים ובקבוקי תבערה לעבר אוכלוסיה חפה מפשע.

ובתוך כך, במהלך הלילה עצרו כוחות צה"ל באיו"ש 15 מבוקשים, מתוכם שבעה חשודים במעורבות הפרות סדר וטרור עממי כנגד אזרחים וכוחות הביטחון. כמו כן, הלילה תיאם וליווה צה"ל כניסה של 14 אוטובוסים של מבקרים ישראלים לתפילות בקבר יוסף בשכם. כוחות הביטחון איבטחו את הכניסה במטרה לאפשר הגעה מסודרת למתחם הקבר, התפילות התקיימו כסדרן.



פיגוע הדריסה בגוש עציון. המצוד אחר הדורס נמשך

כזכור, אמש, סמוך לשעה 22:00 בערב, נפצעו שלושה חיילים, אחד מהם במצב קשה ושניים בינוני באזור צומת גוש עציון, לאחר שרכב מסחרי לבן וגדול עם לוחיות רישוי פלסטינית דרס אותם בעת שעמדו סמוך לפילבוקס באל ערוב. החיילים פונו לבית החולים הדסה בירושלים.

מצה״ל נמסר כי הרכב פגע בלוחמים דרומית מערבית לבית להיא, ונמלט מהמקום. כוחות צה"ל הוקפצו לזירה ופרסו מחסומים. גם מסוקים הועלו באוויר והחלו במצוד אחר הדורסים. גורם בטחוני מסר כי "הרכב הפלסטיני ביצע את פיגוע הדריסה ונמלט לכיוון דרום״. מאוחר יותר נמצא הרכב הפוגע כשהוא נטוש בקרבת מקום.

פאראמדיק מד"א אייל זהבי שטיפל בפצועים בשטח, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו שלושה פצועים צעירים כבני 20 שוכבים בתעלה בצד הדרך. הם היו בהכרה מלאה, אחד מהם סבל מפגיעת חזה ופגיעות בגפיים והוגדר בשטח במצב קשה. השניים האחרים נפגעו באורח בינוני וסבלו מפגיעות בגפיים העליונות והתחתונות. הענקנו להם טיפול רפואי בשטח ופינינו אותם בדחיפות בניידות טיפול נמרץ לבית חולים".