חיל האוויר קולט היום מטוס "לביא" נוסף שייעודו הדרכת חניכים בקורס הטיסה. המטוס נחת בצהרים מאיטליה על ידי צוות טיסה איטלקי שמסר את המטוס באופן רשמי למפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל ומפקד בית הספר לטיסה אל"מ ש'.

מדובר במטוס ההדרכה המתקדם בעולם שמחליף מטוסים ישנים ומקצר באופן משמעותי את שלב ההדרכה וההכשרה. המטוס מתאפיין בטכנולוגיות ביום מצבי קרב ומתקרב ביכולותיו למטוס האף 16.

גורם בכיר בחיל האוויר מסביר כי מדובר בשדרוג משמעותי מכיוון שלחייל מערך ישן, שהיה בשירות למעלה מ-40 שנה, של מטוסי אימון שלא נותן מענה לצורכי הדרכה מתקדמים. כל המערך הטכני של המטוסים מתאזרח בשונה מכל שאר המערכים, כאשר הסיבה העיקרית לכך אילוצי תקציב וחיסכון גדול מכיוון שהאזרח זול יותר מאיש הקבע. "בעלות הכללית לאורך שנים מדובר בקיצוץ משמעותי", מסביר הגורם.

מטוס הלביא מתוצרת איטליה זכה לשם כמחווה למטוס המיתולוגי שיצרה התעשייה האווירית בשנות השמונים.  מדובר במטוס הנוח ביותר להדרכה בעל תא אחורי עם שליטה מלאה של המדריך על תפקוד החניך וניתן לנטוש מגובה אפס בזמן חירום.

כמו כן, ניתן להרכיב עליו את הנשקים הכי חדישים וטובים בעולם ולהפוך אותו למטוס קרב לכל דבר.
הוא בעל יכול טיסה של עד 55 דקות, יכולת תמרון גבוהה במהירויות גבוהות שמדמות קרב עבור החניך. מבחינה אווירודינמית הוא הכי דומה למטוס האף 16, וזאת במטרה לקרב את החניכים הכי קרוב לצי המטוסים של צה״ל.

המטוס מוטס על ידי מחשב כאשר תפקידו של הטייס הוא להפעיל את המחשב ויש בו מערכת למניעת תופעת הג'י, תופעה בה מתעלפים במהלך הטיסה מה שככל הנראה גרם לתאונה בה נהרג אסף רמון.

המטוס מאפשר זמן הדרכה קצר ומקצץ 60 גיחות בגלל יכולות המיחשוב של דימוי המטוס במספר תרחישים בזמן אמת בניגוד לאימונים בעבר בהם היו נאלצים לבצע מספר תרחישים במספר אימונים.

בחודש יולי 2012 נחתמה עסקת רכישת מטוסי האימון כחלק מעסקת תמורות ענקית בין ממשלות ישראל ואיטליה, במסגרתה ירכשו האיטלקים מוצרים של התעשיות הביטחוניות הישראליות.

בעבר פורסמו ידיעות לפיו המטוס לא כשיר בטיחותית, ידיעות שחיל האוויר הזים. גורם בכיר בחיל האוויר סיפר כי מדובר במטוס האימון הבטוח בעולם, ואולם אכן הייתה בו תקלה בעבר. בתחקור התברר כי המטוס נכנס לסילון של מטוס אחר ונכנס למערבולת, מה שגרם לו לעבור את מגבלות הטיסה שלו.

החניכים שמתאמנים על המטוס נמצאים בישורת האחרונה של הקורס ונכנסים כעת לשלב ההכשרה המבצעית שתימשך כשנה. החניכים הראשונים של קורס 170 יתחילו לטוס בסוף ינואר.