אביו של הצעיר שנורה אמש (ו') למוות על ידי המשטרה, חיר א-דין ראוף חמדאן (אמארה), אמר כי "המשטרה ירתה בבני בדם קר, כי הוא ערבי. יש להעמיד במקום את המשטרה, כדי שלא תשוב לבצע את הפשעים הללו כלפי צעירים אחרים". לדבריו, "מדובר בסוגייה הנוגעת לכל האזרחים הערבים. בני לא היה חמוש, והשוטרים הוציאו אותו להורג".

האב הוסיף עוד כי "שוטרי יס"מ, שהיו שמונה בניידת, היו יכולים לעצור אותו ולהשתלט עליו בלי צורך בירי. אבל, הם עשו את זה שוב כמו במקרה של הצעיר מנצרת ראמי פאחורי. נרדוף אותם משפטית כדי להפסיק את ההוצאה להורג של הצעירים הערבים". בני משפחת חמדאן הכריזו על בנם "שהיד", ואף חולקו כרוזים ביישוב, בהם נכתב: "השהיד חיר א-דין ראון חמדאן, קורבן שנאת המשטרה והשר שלה לציבור הערבי. האשמה: ערבי".

אלפים מכפר כנא והאזור השתתפו היום אחר הצהריים (ש') בהפגנה במחאה על הרג הצעיר בלילה. המפגינים, בהם ח"כים ערבים וראשי התנועה האסלאמית, הניפו דגלי פלסטין והתנועה האסלאמית, כרזות בהן כתוב כי המשטרה מתייחסת אל הציבור הערבי כאל אוייבים, וקראו להעמיד לדין את השוטרים שירו למוות בחיר א-דין חמדאן.

חיר א-דין ראוף חמדאן. "נורה בדם קר". צילום: באדיבות אתר פאנט

מוקדם יותר, כינס ראש המועצה המקומית, מוג'אהד עוואודה, מסיבת עיתונאים בה טען כי "ההתנהלות של ישראל כלפי הציבור הערבי - טרור מדינה". לדבריו, "הסרטון שהופץ בכל הישוב הפחיד גם את הילדים, ששוטרים שאמורים לשמור על שלום הציבור, יורים בהם. הפשע הוא אות קלון על מצח הדמוקרטיה הישראלית, שהפכה הרג ערבי לדבר רגיל".

ראש המועצה הביע תמיכה בניתוח גופת המנוח, כדי לא לחזור על טעויות העבר מארועי אוקטובר, וכך האשם יחמוק מהעמדה לדין. הוא הדגיש, כי "המועצה תעקוב אחר ההתפתחויות המשפטיות, על מנת לדאוג שמי שירה בבן היישוב - יועמד לדין".

איסלאם אמארה, קרוב משפחתו של ההרוג, אמר כי "מדובר ברצח ממדרגה ראשונה. לאחר מעצר הצעיר המבוקש, חזרה המשטרה - בגיבוי הצהרותיו של השר לביטחון פנים בימים האחרונים - ויישמה בפועל את ההוראות כלפי אזרח, שאמורה להגן עליו ולא להרוג אותו. לא נשתוק על מה שהיה, מאחר והדבר הוא איום על ביטחונם של כל האזרחים הערבים בישראל".

צפו בסרטון המחלוקת:

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות והבעיר את השטח, נראית ניידת של שוטרי יס"מ שעצרו את אחיו של המנוח, בחשד כי הוא השליך רימון הלם לעבר משפחה אחרת מהיישוב, עמה הם מסוכסים.

חיר א-דין התקרב לניידת, דפק בחוזקה בדלתה, ככל הנראה עם סכין בידו ולאחר מכן פתח את הדלת הצדדית. ברגע זה ירד לוחם יס"מ מהניידת, ואז הצעיר החל להימלט - אך נורה על ידי השוטר.

על פי עדי ראייה, הוא נורה פעמיים בחלק גופו העליון. בניגוד לטענת המשטרה, לא נראה שהיו יריות באוויר. לאחר מכן, נראה שוטר סוחב את הצעיר אל הניידת, ואז השוטרים עוזבים את המקום עם חמדאן לבית החולים. מאוחר יותר, נקבע מותו.