מנהיג ארגון "המדינה האסלאמית", אבו בכר אל-בגדאדי, נפצע בתקיפה אווירית של כוחות הקואליציה הבינלאומית נגד כינוס של ארגון הטרור באזור הגבול שבין עיראק וסוריה - כך דיווחה הערב רשת הטלוויזיה אל ערבייה.

לפי הידיעה, שעדיין לא זכתה לאישור של גורמים רשמיים בעיראק ובארצות הברית, מטוסי קרב תקפו היום (ש') מפגש של ראשי ארגון הטרור בעיר קאים שבמערב עיראק. מהדיווחים עולה כי במקום ישנם הרוגים ופצועים רבים, וכי חמושי הארגון חסמו את הדרכים כדי לפנות את הנפגעים לבתי החולים.

גורמים שבטיים מקומיים מסרו לאל ערבייה כי בגדאדי נפגע באופן קשה בתקיפה וכי כמה בכירים נוספים בארגון הטרור הקיצוני נהרגו. גורמי ביטחון במחוז אנבאר העריכו כי מנהיג ארגון הטרור אכן היה באזור ונפגע, אולם עדיין לא ברור מה מצבו.

מנהיג "המדינה האסלאמית" אל-בגדאדי. לא ברור מה מצבו. צילום: רויטרס

בתוך כך, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, החליט לשלוח עוד 1,500 אנשי צבא לעיראק על מנת לסייע לכוחות הביטחון המקומיים להתמודד עם איום הטרור האסלאמי. בהודעת הבית הלבן והפנטגון נאמר כי בהתאם להוראתו של אובמה, שהתקבלה אחרי פגישתו עם מנהיג הקונגרס בוושינגטון, יישלחו 1,500 חיילים בלתי קרביים לעיראק, שם הם יצטרפו ל-1,600 יועצים צבאיים שכבר מסייעים לצבא המקומי. החיילים האמריקאים יקימו אתרים לאימון של תשע חטיבות של צבא עיראק ושלוש חטיבות של כוחות הפשמרגה הכורדיים.


בוושינגטון הדגישו כי לא מדובר בכוחות שייטלו חלק בלחימה בשטח נגד פעילי הג'יהאד. "חיילים אמריקאיים לא יהיו מעורבים בלחימה, אבל הם יהיו מוצבים בעמדה טובה יותר כדי לסייע לכוחות הביטחון העיראקיים שמנהלים את הקרב", אמר דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט.