לא צריך להיות ערבי כדי לכתוב כאן בזעם על שוטרי מחוז הצפון ולוחמי היס"מ שם. גם לא צריך
להיות משפטן או עיתונאי שמאלן, רחמנא ליצלן, כדי לקבוע: שוטר הרג את האזרח הערבי ח'יר
חמדאן, בדם קר, ובגיבוי חבריו הרעולים והמורעלים שזיהמו את הראיות בזירה ובגופה, אותה הם גררו על הקרקע כמו שק תפוחי אדמה אל הסוואנה המפוארת והממוגנת שלהם, משל היה לוחם פצוע בשטח אויב.

פעילות מבצעית דה לוקס של שוטרים חסרי מודעות ציבורית ונעדרי ידע בסיסי בדיני ראיות ונוהלי
עבודה של מד"א והמשטרה. 

והכל בגיבוי מטייח בדיעבד של מפקדיהם ודובריהם, שבמשך לילה שלם הוציאו הודעות שקריות ומופרכות על צעיר ערבי אחד שרץ בסכין שלופה היישר אל השוטרים, וקודם שדקר אותם הם ירו באוויר כנדרש, טרם ביצוע הירי שגרם לפציעתו האנושה ומותו של חמדאן.

"בן 20 הגיע עם סכין שלופה וניסה לדקור שוטרים", שידר דובר המחוז משה ויצמן בהודעת ביפר שניסח עם מפקדיו באישון לילה. "כוח המשטרה פתח בירי באוויר וכשנשקפה סכנה בוצע ירי לעבר החשוד שנפצע בפלג גופו העליון", שידר הדובר בכחש גם בשעות הבוקר. הוא רק לא לקח בחשבון את הטכנולוגיה והרשתות החברתיות, שגם ערבים "לא מפותחים" נגישים אליהן.

אז לידיעת דובר המחוז, השוטר לא ירה באוויר, אלא ירה לו בגב בעת שנמלט ממנו, ודווקא טכנולוגיית מצלמות הרחוב שהשר הממונה יצחק אהרונוביץ' מרבה לאיים בה על תושבי מזרח ירושלים, היא זו שחשפה את השקר המקומם של המשטרה. הצדק הטכנולוגי עובד בכל הכיוונים, בניגוד לצדק הפוליטי.

כמות האירועים שבהם מעורבים אמצעי לחימה במגזר הערבי בגליל עולה לאין שיעור על כל אזור אחר, אפילו יותר מהמשולש. שנים מדברים על אוזלת היד של משטרת ישראל בכל הקשור לשמירת הסדר ואיסוף נשק בכפרי הגליל, הגם שאחריות החברה האזרחית הערבית לכך אינה מופחתת מזו
של המדינה. בשטח נוצר מצב שבו המשטרה אינה מסוגלת ואינה מעזה להיכנס לעובי הקורה, ואת תוצאות הפחד ניתן לראות היטב בפעולה הנחפזת של השוטר המבוהל, שירה למוות בח'יר חמדאן.

על לא פחות מכך - שוטרים לבנים שהרגו גנב שחור - ערים שלמות בארה"ב בערו במשך שבועות. בישראל מודדים אינתיפאדות, ודומה כי המשטרה ממש מתחננת לאחת חדשה. 

התנהלות השוטרים בכפר כנא מצביעה על כך שמפקדיהם לא למדו כלום על תחלואי תורת הלחימה באזרחים, כפי שנחשפו באירועי אוקטובר 2000, שהובילו להדחה של כמה קציני משטרה כוחניים מדי במחוז הצפון.

גם השר לביטחון הפנים דאז, שלמה בן עמי, ספג ביקורת קשה מוועדת אור שחקרה את האירועים. קריאות של השר הנוכחי לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', ושל חברי כנסת מהימין, לירות במחבלים כדי להרוג בירושלים, עלולות להתברר כקבר הפוליטי שלהם בגליל, אם מהומות כפר כנא יתרחבו אל יתר ערביי ישראל ולרשות הפלסטינית.