ארגון "המדינה האסלאמית" (דאע"ש) אישר הערב כי מנהיגו, אבו בכר אל-בגדדי, אכן נפצע בהתקפה האווירית האמריקאית נגד מפגש של בכירי הארגון בעיראק, אך דחה את הפרסומים כי המבוקש הבכיר נפצע אנושות או נהרג. גם גורמים בעיראק מסרו כי לפי המידע שבידיהם, בגדדי אכן נפצע ועוזרו הקרוב ביותר נהרג.

בהודעה שפרסם דובר דאע"ש, מוחמד אל-עדנאני, בחשבון הטוויטר שלו, הוא כתב: "האם אתם חושבים שהח'ליפות תסתיים במותו של הח'ליף? אנחנו מבטיחים לאומה שהאמיר שלה, אבו בכר אל-בגדדי, בסדר גמור ותודה לאל הוא יזכה ברפואה מהירה".

זמן קצר לאחר מכן, פרסמו גם משרדי ההגנה והפנים של עיראק הודעה כי בגדדי, שעל ראשו פרס של עשרה מיליון דולר, אכן נפצע, וגורם ביון במשרד הפנים מסר לסוכנות אי-פי כי המידע התקבל ממודיעים בתוך ארגון הטרור. עם זאת, הגורמים העיראקיים עדיין לא הצליחו לאמת את הפרטים בדבר חומרת פציעתו של מנהיג ארגון הטרור.

הטלגרף הבריטי ציטט את הישאם אל-השימי, מומחה ביטחון עיראקי, שמסר כי אבו סוג'ה, עוזרו הקרוב ביותר של אל-בגדדי, נהרג בתקיפה האווירית. "הוא ובגדדי בקושי נפרדו", אמר. "זו הסיבה שיכול להיות שבגדדי היה אתו בזמן ההתקפה". לדבריו, הוא שוחח עם קרוביו של אבו סוג'ה שאישרו את דבר מותו.

עדי ראייה דיווחו כי מטוס אמריקאי שיגר ביום שישי בלילה טילים לעבר בית שבו נועדו בכירים של ארגון "המדינה האסלאמית" ליד העיר אל-קאים שבצפון-מערב עיראק, בקרבת הגבול עם סוריה. בעקבות זאת, נפגעו רבים מהנוכחים וחמושי הארגון חסמו את הדרכים באזור כדי לאפשר את הפינוי לבתי החולים.

לפי דיווחים בתקשורת הערבית, בין ההרוגים בתקיפה נמצאים גם המפקד הצבאי של דאע"ש באזור אל-קאים, המופתי של הארגון באל-קאים, הממונה מטעם דאע"ש על כפר ראווה, הממונה על כפר עטה והממונה על קבוצת כפרים בגבול עיראק-סוריה.

דובר פיקוד המרכז האמריקאי, פטריק ריידר, אישר שבוצעו כמה תקיפות אוויריות נגד "מפגש של ראשי דאע"ש ליד מוסול" וכי נהרסו לפחות עשרה כלי רכב. "התקיפה הזו מעידה על הלחץ שאנחנו ממשיכים להפעיל על רשת הטרור של דאע"ש ועל חופש התנועה המוגבל של הקבוצה לתמרן, לתקשר ולפקד", הבהיר ריידר.

הרמטכ"ל הבריטי, ניק האוטון, הזהיר כי ארגון הטרור יצליח להתאושש גם אם בגדדי נהרג. "לא הייתי ממהר לקבוע שהמוות האפשרי של אחד ממנהיגיהם הגדולים הולך לגרום לנסיגה אסטרטגית בתוך דאע"ש", אמר הקצין הבכיר בראיון לרשת הבי-בי-סי. "בשל כוח המשיכה הנוכחי של האידיאולוגיה המעוותת הזו, אם לא נבסס את הממד הפוליטי של האסטרטגיה, אז לדאע"ש יש את הפוטנציאל להתחדש ולחדש את מנהיגיו".