היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הורה על פתיחה בהליך של בדיקה פלילית כנגד ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, בחשד כי לקח שוחד בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. ההחלטה לפתוח בהליך הבדיקה נולדה לאחר שנחשפה הקלטה של שיחה בין ראש ממשלה אחר למזכירתו לשעבר, אהוד אולמרט ושולה זקן, במסגרת הליך אחר, בו נבחנת מחדש אשמתו של אולמרט בפרשת טלנסקי, וזקן היא עדת מדינה.

החלטת היועץ הגיעה לאחר שקיים דיון מקיף ובחן את התשתית הראייתית הראשונית, והגיע לכדי מסקנה כי יש בה די על מנת להורות על הליך של בדיקה. באותה קלטת אומר אולמרט לזקן, ״היה אצלי ראש המוסד, כולם באים אליי. כולם מדברים על זה...הוא (אהוד ברק- א.ז.) לוקח שוחד במיליונים ובעשרות מיליונים״.

בעקבות הפצת הקלטת, פרסם אהוד ברק הודעה באמצעות לשכתו בה נכתב כי ״מדובר בשקר וכזב, חסרי כל בסיס, שמופצים מזה שנים על ידי עבריין שבינתיים גם הורשע, משיקולים שכל בר דעת יכול להעריך לבדו. ראש המוסד, היחיד ששמו נזכר כמקור כבר הכחיש זאת בתוקף".

אהוד ברק. בדיקה פלילית בהוראת היועץ המשפטי לממשלה. צילום: רויטרס

"אם יש למר אולמרט מידע נוסף כלשהו, יתכבד ויפנה מיד למשטרה. הדברים נכונים גם לכל מי ממקורותיו ככל שבכלל יש כאלה", נמסר מלשכת ברק. גם ראש המוסד פרסם הצהרה באמצעות משרד ראש הממשלה ביחס לדברים בה נכתב כי "ראש המוסד תמיר פרדו מעולם לא ניהל שיחה כזאת עם אהוד אולמרט או עם כל אדם אחר".