בעוד הזמן שלנו על כדור הארץ הולך ואוזל, קבוצה של חוקרים לוקחת על עצמה את המשימה החשובה ביותר בהיסטוריה האנושית - להגיע אל מעבר לגלקסיה כדי לגלות אם יש עתיד למין האנושי על כוכבים אחרים. התסריט של "בין כוכבים", שעלה אצלנו בסוף השבוע, נכתב בהשראת עבודתו של הפיזיקאי קיפ תורן המתארת כי חורי תולעת מהווים שער למסע בזמן.

האסטרונאוטית הראשית בסרט, לצד מתיו מקונוהיי ("מועדון הלקוחות של דאלאס"), היא אן האת'וויי, שאותה לא פגשנו, למען האמת, פחות או יותר מאז נאום התודה שלה באוסקרים, בפברואר שנה שעברה. מאז האוסקרים האת'וויי די נעלמה. ולא במקרה. אחרי הזכייה היא חיפשה משהו על עצמה בגוגל ונתקלה בכתבה שכותרתה "למה כולם שונאים את אן האת'וויי?".

"הרגשתי בוקס בבטן", היא משחזרת בראיון ל"הארפרס באזאר", "הייתי בשוק והרגשתי מוכה ומובכת. אפילו עכשיו אני יכולה להרגיש את הבושה". זה קרה בדיוק כשמלאו לה 30, אחרי שהתחתנה עם השחקן אדם שולמן. היא הייתה אז בתקופה של שינויים גדולים בחייה ולקחה את זה קשה. הכתבה לא באה משום מקום. בחודשים שקדמו לטקס האוסקר צץ בתקשורת האמריקאית מושג חדש - Hathahater, המסמן את עדת השונאים ההולכת וגדלה של השחקנית. למה כולם שנאו את אן האת'וויי? כותבי טורים ובלוגרים ניסו לנתח את התופעה.

האת'ווי ב'בין כוכבים". צילום: יח"צ

אמרו שהיא לא אמינה בתור שחקנית, ומה שגרוע יותר - לא אמינה בתור אדם. אמרו שהיא מזויפת ושהיא רזה מדי (במובן הרע של המילה). אחרים, שיצאו להגנתה, אמרו שהכל מקנאה, ששונאים אותה כי היא מושלמת מדי, יפה מדי, בעלת עור טוב מדי, מצליחה מדי ורזה מדי (במובן הטוב של המילה). אבל למרות חוסר הפופולריות המובהק שלה, זכתה האת'וויי באוסקר לשחקנית המשנה על תפקידה ב"עלובי החיים".

ואחר כך עצבנה את כולם בנאום התודה שלה. האת'וויי מספרת שהיא השחקנית היחידה בעולם שבמקום לקבל מבול של טלפונים עם הצעות לסרטים אחרי הזכייה, קרה לה בדיוק ההפך. "במאים היו אומרים לי, 'אני חושב שאת נהדרת, את מושלמת בשביל התפקיד הזה, אבל אני לא יודע איך הקהל יקבל אותך בגלל כל העניין הזה, כל המשקעים האלה'".

שובו של הבשר

אבל זה לא היה הסוף של הקריירה של האת'וויי, שכן בדיוק אז הגיעה שיחת טלפון מהבמאי הבריטי כריסטופר נולאן, הזכור בעיקר בזכות המותחן הפסיכולוגי "ממנטו" והטרילוגיה המחודשת לסרטי "באטמן". האת'וויי כבר עבדה עם נולאן על "עלייתו של האביר האפל", שם גילמה את קאטוומן. נולאן הודיע לה שהוא רוצה ללהק אותה לסרט המד"ב החדש שלו, "בין כוכבים". ומאז נראה שחלה בחייה תפנית.

קודם כל, בזמן צילומי הסרט באיסלנד היא נטשה את הטבעונות וחזרה לאכול אפילו בשר. "הרגשתי לא טוב או לא בריא", היא מנמקת, "לא חזקה". ולא רק בתזונה שלה חל מפנה אלא גם הקריירה שלה החלה להתאושש, כאמור. "אחרי שפורסם שאני משתתפת ב'בין כוכבים', שוב התחלתי לקבל הצעות", היא מעידה. שתי ההצעות האטרקטיביות ביותר היו הקומדיה,"The Intern", שאותה היא מצלמת בימים אלה בניו יורק עם רוברט דה נירו (המגלם את המתמחה שלה), ו"אליס בארץ הפלאות: מבעד למראה", סרט אנימציה ממוחשבת המשלב לייב אקשן ־ בבימויו של טים ברטון, הוא סרט ההמשך ל"אליס בארץ הפלאות" של ברטון מ-2010.

כמו בסרט הקודם, גם הפעם תגלם האת'וויי את המלכה הלבנה, לצד ג'וני דפ, הלנה בונהם קרטר ומיה וסיקובסקה המגלמת את אליס. האת'וויי מתכוונת להמשיך להיות כוכבת קולנוע - ויהי מה - אף שעברה תקופה כלל לא קלה. "כל עניין הפרסום דפק אותי במשך תקופה ממש ארוכה", התוודתה לאחרונה בראיון למהדורה הבריטית של המגזין "אל", "לא ידעתי איך לעשות את זה. לא ידעתי איך להתנהל בתוך זה. זה הלחיץ אותי. ואנשים היו אומרים, 'את רק צריכה להיות עצמך', ואני חשבתי לעצמי - אבל אני עוד לא יודעת מי אני בכלל".

עכשיו עושה רושם שהיא מתחילה לתפוס את הפרינציפ. "הבנתי שאני לא צריכה אישור מאיש. אני לא יושבת כאן עכשיו ודואגת, 'מה את חושבת עלי?'", אמרה לכתבת של "אל", "עם כל הכבוד, את נראית אישה מקסימה, אבל אני לא צריכה שאת או כל אחד אחר תחבבו אותי. וזה כל כך משחרר".