סערה במליאת הכנסת: ח"כ באסל גאטס (בל"ד) עלה לדוכן המליאה לנאום כלשצווארו כאפיה פלשתינית בצבע שחור לבן. ח"כ גטאס ניצל את הופעתו של השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', במליאה כדי לשאול אותו, כשכפייה לצווארו: "האם אתה חושב שרצח הצעיר הערבי בכפר כנא נגרם כתוצאה מהדברים שלך? למה אתה לא מתתפטר?".

על כך השיב אהרונוביץ': "השאלה שלך לא ראויה לתשובה ולצערך אני לא הולך להתפטר". ח"כ מירי רגב דרשה ממנו להסיר את הכפיה בטענה כי מדובר בפרובוקוציה. יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, דחה את הדרישה ואפשר לח"כ גאטס להמשיך לנאום כשהכאפיה לצווארו.


ח"כ גטאס והכפייה. צילום מסך

כאו תקפה מירי רגב את גטאס ואמרה: "חברי הכנסת הערבים ממשיכים להסית. הם סוסים טרויאנים בכנסת. אני מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה להעמידו לדין בשל הפרובוקציה העלובה, בעיקר בימים מתוחים אלו".

מלשכתו של גטאס נמסר כי לפני יומיים ציינו תלמידי בתי ספר ערביים את יום הכפייה, שהיא סמל לאומי פלסטיני. בלשכה טענו כי תלמידי בתי ספר הותקפו ונעצרו על ידי שוטרים רק משום שעטו כפיות. "ח"כ גטאס רצה להביע הזדהות עם התלמידים, להביע מחאה נגד התנהלות כוחות הביטחון שהביאה לרצח בכפר כנא ונגד כל מה שמתחולל עכשיו נגד העם הפלסטיני".

.