משבר האמון החריף בין צה"ל לשב"כ עולה מדרגה. הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ שיגר אתמול בלילה מכתב תלונה חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו, על מה שמכונה כ"חציית כל הקווים" בידי השב"כ, כפי שבאו לידי ביטוי בתכנית "עובדה" בערוץ 2 השבוע.

כעת מוגדרת מערכת היחסים בין השב"כ לצה"ל כ"מלחמת עולם". הנושא, שנחשף הבוקר במעריב, מעורר סערת ענק במערכות הבטחון והמודיעין של ישראל.

בצה"ל רותחת כל המערכת, מהרמטכ"ל דרומה, על כך ששירות הביטחון הכללי שיגר לשידור טלוויזיה שניים מאנשיו, ביניהם גורם בכיר מאוד המכהן בתפקיד בכיר בשב"כ, רק כדי "לתפור אליבי לשירות הביטחון", כדברי גורמים בכירים בצה"ל, ו"כדי להטיל רפש בצה"ל, באמ"ן ובכל השאר".


כעס עצום. נתניהו וגנץ. צילום: פלאש 90

זאת ועוד: על פי מיטב צמרת צה"ל, הפרטים שסופרו על ידי אותם אנשי שב"כ באותו משדר היו "מצוצים מהאצבע", ועל פי הגדרת גורם בכיר אחר, "שקר וכזב שנועד רק לפגוע בארגונים האחרים ולתבוע קרדיט לא מוצדק".

אבל זה עוד לא נגמר. "בפעם הראשונה השב"כ מלבין ידיעות מודיעיניות רגישות בטלוויזיה, לצורך יחסי ציבור וקרדיטים", אמר גורם בכיר בצה"ל. "הארגון הזה הוא ארגון ביון חשאי, הוא לא אמור לעסוק בזה בכלל. קרדיטים ויחצ"נות אינם אמורים להיות התחום שלו, מה גם שמדובר בהכפשות ובשקרים".

הביטויים שנשמעים באוויר בין הארגונים הללו קשים מנשוא. "אין לי מושג איך אפשר להמשיך לשבת איתם בחדר אחד", אמר גורם צה"לי בכיר.