צעירים ישראלים רבים המעוניינים ללמוד רפואה נאלצים להרחיק אל מעבר לים כדי להתקבל לאוניברסיטאות בחו"ל אבל יש גם סטודנטים שעושים את המסלול ההפוך: חמישה אקדמאים מניו יורק הגיעו לישראל כדי לעבור את תקופת ה"רוטציה", במסגרתה הם נחשפים לעבודתם של הרופאים בבתי חולים בארץ.

מדובר בתלמידים בתוכנית TeAMS שמפעיל הטכניון, במסגרתה לאחרי סיום תואר ראשון בחו"ל בתחומים מדעיים שונים הם עוברים בישראל מסלול לימודים מקוצר בן ארבע שנים, שבסופו הם מוכשרים להיות רופאים. בסיום התוכנית ניתנת לבוגרים האפשרות לחזור לארצות מוצאם ולעבור שם את ההתמחות, או להמשיך אותה בישראל.

ארתור פינקלשטיין, בוגר תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני במדעי המוח, התקבל לתוכנית והחליט לבצע שינוי משמעותי בקריירה ולהפוך לקרדיולוג. הואעלה לישראל יחד עם אשתו והתחיל ללמוד רפואה במסלול המקוצר. "היתרון של הלימודים בישראל הוא האפשרות לבצע עבודה קלינית משמעותית כבר במהלך הלימודים", הוא אומר. "בשנים ג' וד' הרופאים נותנים בנו אמון לעשות עבודה שיש בה אחריות. בלימודים בארה"ב או בקנדה לא הייתי מקבל את זה".


הסטודנטים (במרכז) עם שלושה מאנשי צוות רפואי בלניאדו. צילום: יח"צ

פינקלשטיין וארבעת הסטודנטים הנוספים שהחלו השנה את שלב ה"רוטציה" הגיעו כיעד ראשון לבית החולים "לניאדו" בנתניה, שם מלווה אותם ד"ר מרק ניבן, מנהל מרכז הסוכרת ורופא בכיר בפנימית. "הם סטודנטים מצוינים", הוא אומר, "סקרניים, חרוצים ומלאי אנרגיה. התוכנית מאפשרת להם התנסות קלינית בשלב מוקדם של הלימודים. אישית אני נהנה מהליווי של פרחי הרפואה הצעירים ורואה בהגעה שלהם ללימודים בישראל החלטה אמיצה".

ניבן מספר עוד כי בצוות הרפואי בלניאדו כבר נמצא אחד מבוגרי התוכנית, שהחליט בסיומה להישאר בישראל ומשמש כיום כרופא בכיר במחלקת היילודים.