ראש השב"כ יורם כהן מזהיר היום (ג') בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת מפני הפיכת הר הבית למוקד הסכסוך הישראלי-פלשתיני והפיכת העימות לעימות דתי.

הוא הפציר בחברי הכנסת להמנע מביקורים מתוקשרים והצהרות מתלהמות לגבי הר הבית וכן להימנע מהצעות חוק שמטרתן לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית. כהן אמר כי למרות ההבהרות שיוצאות מירושלים על כך שבפועל לא נעשה כל שינוי בסטטוס קוו בהר הבית אצל הפלשתינים ובמדינות ערב מסרבים לקבל את דברי ההרגעה וממשיכים להסית נגד כוונה ישראלית כביכול לשנות את הסטטוס קוו בהר.
ראש השב"כ שיבח את הפעילות הירדנית בנושא ואמר כי בירדן מבקשים להרגיע את הרוחות ולמנוע הסלמה. חברים בוועדה קראו לו להמליץ בפני הדרג המדיני לאסור על פוליטיקאים לעלות להר הבית אך ראש השב"כ אמר כי אין זה מסמכותו. לגבי הפיגוע שהיה הבוקר בשכונת הר נוף בירושלים אמר ראש השב"כ כי אין עדיין בידיו פרטים וכי הוא צריך ללמוד את הנושא.

חברי כנסת שהיו בדיון אמרו כי לדברי ראש השב"כ ההנהגה הפלסטינית ברשות לא קוראת לאלימות ואבו מאזן עצמו מדגיש שאין ללכת בדרך האינתיפאדה. הוא לא מעוניין בטרור ולא מוביל טרור וגם לא עושה זאת מתחת לשולחן, אבל אצל חלק מהציבור הפלסטיני ההתבטאויות שלו נתפסות כקריאה לאלימות.