אבו מאזם אמנם גינה את הפיגוע הבוקר בבית הכנסת בהר נוף, אבל יתר הפלגים הפלסטינים דווקא מביעים תמיכה בו. גדודי אבו עלי מוסטפא, החזית העממית לשחרור פלסטין, לקחה אחריות על פיגוע בית הכנסת, בו נהרגו ארבעה מתפללים יהודים ועוד שמונה נפצעו. על פי ההודעה, "שניים מחברי הארגון ביצעו את פיגוע הגבורה שאנו מברכים עליו. הוא בא כתגובה לפשעי הכיבוש בירושלים. יש לאחד את הכוחות על מנת להתנגד לכיבוש והמתנחלים".

שני המפגעים הם ע'סאן מוחמד אבו ג'מל (27) ובן דודו עודאי עבד אבו ג'מל. "הם נכנסו לבית הכנסת בלבוש מוסווה, כשבידים סכינים, גרזנים, אקדחים ורצון ההתנגדות, ונפלו שהידים מירי המשטרה הישארלית, לאחר עימות מזויין", נכתב בהודעה.
שני המפגעים הם בני דודים מג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים. שניהם חברים בחזית העממית. דודם של השניים ג'מאל אבו ג'מל, בכיר בחזית העממית, שוחרר על ידי ישראל כמחווה כתמורה לבניית אמון עם אבו מאזן, מחווה אשר לא הושלמה. על פי הדיווחים, כוחות הביטחון עצרו אותו לפני כשבועיים.

ע'סאן ועודאי אבו ג'מל 

עו"ד מוחמד מחמוד, מארגון "א-דמיר" הפלסטיני למען אסירים, מסר כי כוחות הביטחון עצרו עשרה מבני משפחותיהם. בעצורים הוריו ואשתו של ע'סאן אבו ג'מל, וכן אמו, דודו ואחיו של עודאי, ובני משפחותיהם פוראת, מונדר, מועאוויה וג'מאל אבו ג'מל.
בת משפחה שלא הזדהתה בשמה, וסיפרה כי בעלה נהרג באינתפאדה הראשונה, אמרה: "פעם היו קוראים למוסלמים להציל אותם. היום אנחנו קוראים לאנשי דאעש להציל אותנו". האישה בירכה על הפיגוע, גינתה את מדינות ערב שלדבריה ממלאות את פיהן מים והוסיפה: "אנחנו גאים בפעולה שלהם, כמו גם בפעולה של עלא אבו דהים, מוחמד ג'עבאיס וכל מי שיצא לבצע פיגועים - שהעלו את גאוות הפלסטינים בירושלים. רק צעירים כמוהם ישחררו את אל-אקצא. אתמול הרגו לנו צעיר (נהג אוטובוס אגד) ואף מדינה ערבית לא זזה או אפילו גינתה. אנחנו ממתינים לאנשי דאעש שיצילו אותנו".
הזרוע הצבאית של החזית העממית קראה להמשיך בהסלמה ולצאת לפיגועים בירושלים. חאלדה ג'ראר, חברת הלשכה המדינית בחזית, בירכה על הפיגוע ואמרה כי "מדובר בתגובה טבעית לפשעי הכיבוש האחרונים נגד פלסטינים". לדבריה, "העם הפלסטיני החל מעשית באינתיפאדה חדשה מאז יוני האחרון, שכוללת את הגדה, ירושלים ויישובי ה-48'", סימן לערביי ישראל.
חברה ללשכה המדינית, ד"ר רבאח מהנא, בירך על "פיגוע הגבורה" בירושלים, והעביר מסר למבצעיו: "אני מברך את ידיכם המבורכות. אני מברך את ידי השהידים ע'סאן ועודאי וכל המתנגדים השהידים שביצעו פיגועים בגדה המערבית וברצועת עזה, שמתנגדים לכיבוש בכל דרך".
מהנא צוטט באתר הרשמי של הארגון אומר, כי "הפיגוע מוכיח שהעם הפלסטיני על כל פלגיו המתנגדים יכולים לפגוע באויב בכלים הפשוטים ביותר, ומוכיח כי הרעיון מאחורי ההתנגדות זה להתנגד לאויב ולהראות לו כי הכיבוש ודחיית זכויותינו אינו כדאי".
דובר חמאס מושיר אל-מסרי הגיב על הפיגוע בירושלים: "הפיגוע של הבוקר הוא תגמול לציונים בעקבות הרצח של חסן יוסף רומני (נהג האוטובוס של אגד), ועל פשעי הכיבוש נגד העם הפלסטיני, במסגד אל-אקצא ובירושלים. לא אכפת לנו שיהיו עוד שהידים".
אל מסרי הוסיף עוד, כי "חמאס מודיע על תמיכתו בפיגועים ואף להגביר אותם על מנת להביא קץ למתקפות הכיבוש על המקומות הקדושים למוסלמים. מסגד אל-אקצא הוא קו אדום, והעם הפלסטיני לא יעמוד מנגד כלפי פשעי הכיבוש נגד המסגד". לדברי הבכיר בחמאס, "המתקפות נגד הכיבוש בירושלים הן במסגרת התקוממות עממית בה משתתפים כל הפלגים הפלסטינים, כאשר העם הפלסטיני קם כדי להגן על אל-אקצא והמקומות הקדושים".

תגמול לציונים. דובר חמאס אל מסרי. צילום: רויטרס
גם הג'יהאד האסלאמי בירך על הפיגוע. דובר הארגון, דאוד שהאב, אמר כי "מדובר במבצע גבורה שבא כתגובה טבעית לטרור של הכיבוש הישראלי כלפי העם הפלסטינים". בשיחה ל"אל-ג'זירה" הוסיף שהאב ממקום מושבו ברצועת עזה, הוסיף כי "על ישראל לצפות לפיגועים נוספים".
מזכ"ל היוזמה הלאומית הפלסטינית, מוסטפא ברגותי, אמר כי "אינתפאדה פלסטינית שלישית כבר החלה באדמות הכבושות, כתגובה לכיבוש הישראלי, הקיצוניות והפשעים של ישראל".
ב"ועדות ההתנגדות העממית" בירכו גם הם על הפיגוע וקראו בהודעה רשמית "להגביר את הפיגועים נגד חיילים, מתנחלים בירושלים ובערי הגדה המערבית ולהסלים את ההתקוממות".
גם "תנועת המוג'הדין הפלסטינים" בירכה על הפיגוע, והוסיפה בהודעה כי "מדובר בתגובה לפשעי הכיבוש והמתקפות החוזרות ונשנות שלו במסגד אל-אקצא ובירושלים".