שר הכלכלה, נפתלי בנט נשא הבוקר דברים בועידת התעשייה המתקיימת באילת, בדבריו התייחס בנט לנושא העסקת ערבים ואמר:

"אנחנו עוברים תקופה לא קלה-יש גל פיגועים, אף אחד לא יכול להבטיח שהגל נגמר. אנחנו עובדים כל יום עד מאוחר בלילה, כולל אתמול, כדי להתמודד עם הטרור. אבל צריך לדעת ש-99.9 אחוזים מערביי ישראל נאמנים למדינת ישראל. יש מיעוט קטן מאד שפועל נגד.
"לכן, המדיניות של ממשלת ומדינת ישראל תהיה יד קשה למחבלים, יד מחבקת לנאמנים. את הקו התקיף בקבינט אני מוביל נגד המחבלים, אנחנו יוצאים ביממה הזו בשורת מאמצים חדשים לאור המצב הביטחוני. אך בזרוע השניה שלי כשר הכלכלה אני לא אתן יד לפגיעה באף עובד על רקע דת או גזע, דבר כזה לא יקרה במדינת ישראל.

לכן, הנחיתי את אנשיי במשרד הכלכלה להגביר את האכיפה כנגד כל עבירה שקשורה לתחום אפליה.המבחן של דמוקרטיה הוא דווקא כשהמצב הבטחוני קשה, מאד קל לדבר על דמוקרטיה שהכול נפלא אבל המבחן שלנו הוא להישאר דמוקרטיה חזקה גם בימים קשים"
ח״כ עפר שלח, יו״ר סיעת ״יש עתיד״ אמר הבוקר כי "ההנחיה של ראש עירית אשקלון להפסיק את עבודתם של פועלים ערבים בעיר 'כדי להגביר את תחושת הביטחון של האזרחים' היא טעות חמורה".
לדבריו, "דווקא עכשיו, כשהרוחות סוערות והמרקם השברירי של דו- קיום בישראל עומד בסכנה, מצווים שליחי ציבור לגלות מנהיגות, ולהנמיך את הלהבות במקום ללבות אותן. הכתמת ציבור שלם של אזרחים וסימונם כסכנה פוטנציאלית מאיימת לקרוע את החברה הישראלית ולעשות את מלאכתו של הטרור". ח"כ שלח קרא לראש העיריה לחזור בו.
ח"כ אחמד טיבי (רע"ם תע"ל) אמר על החלטת ראש עירית אשקלון כי זו "החלטה גזענית ואנטישמית. הביטחון משמש עילה ותירוץ לגזענות צרופה והפרה בוטה של החוק. על פי אותו עקרון יש לפטר בינתיים רופאים ואחיות ערביים מבתי חולים, נהגי אוטובוס ומוניות ולהפריד לגמרי בין יהודים וערבים. להפרדה הזו יש שם והוא: אפרטהייד. מה שהתחיל בהפרדה באוטובוסים בשטחים עבר במהרה להפרדה בין יהודים וערבים בתוך ישראל". ח"כ טיבי פניתי ליעץ המשפטי לממשלה לטפל בעניין ואמר כי מדובר בהחלטה מסוכנת.
ח"כ דב חנין (חד"ש) הגיב אף הוא על ההחלטה ואמר: "כשראש עירייה מקדם גירוש של עובדים ערבים מעירו וראש הממשלה מקדם חוק יסוד שקובע שישראל איננה גם מדינתם של אזרחיה הערבים ומוציא ממנו כל התייחסות לשיוויון - זה הזמן לאנשים הגונים, יהודים וערבים, להתייצב יחד ולהתנגד. היום, יותר מאשר אי פעם בעבר, דרושה ודחופה כאן תנועה יהודית ערבית גדולה למען שלום ושוויון, למען עתיד אחר ותקווה לשני העמים בארץ הזאת".
יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון פרסמה פוסט בנושא בעמוד הפייסבוק שלה בו כתבה: "אני מבינה מצויין את ההורים של הילדים בגנים באשקלון. אני מבינה את הפחד שלהם מנוכחות של פועלים ערבים ליד הילדים שהם שולחים לגן, שגרם להם לדרוש בימים האחרונים מראש העירייה שיפסיק את העסקתם שם.
אני מבינה את זה בגלל שכל הורה כזה, כמו מרבית האנשים בישראל, שלא לדבר על האנשים בירושלים, מתעורר כבר כמה שבועות טובים כל בוקר בחרדה מעוד פיגוע שהוא לא יודע מאיפה הוא יבוא לו או לילדים שהוא שולח לגן. ואני בכלל לא מדברת על מי שקם בבוקר ושוקל ללכת לבית כנסת.
אני מבינה טוב מאוד למה ההורים באשקלון מפחדים מפועלים ערבים, אפילו שרבים מאותם פועלים הם אזרחים ישראלים בדיוק כמוהם. ההורים האלה, כמו כולנו, שומעים שוב ושוב את שרי הממשלה גוזרים דין שווה בין המחבלים מהימים האחרונים לבין כל ערבי באשר הוא. הם נחשפים לאמירות שמטרתן למחוק את האנושיות של כל הערבים ולהסביר לנו שכל אחד מהם הוא טרוריסט בפוטנציה, כולם בוגדים, ואיך הסכסוך הזה הוא מלחמת דת בין כל היהודים לכל המוסלמים".