מאז סיום מבצע צוק איתן בחמאס דואגים להראות היטב את כושר ייצור הרקטות בניסויים שמתקיימים אחת לכמה ימים. הירי מבוצע לעבר הים ומראה על חזרת המחרטות לפעולת ייצור הטילים. 

ברצועת עזה לא מסתירים את כושר הניסויים ובצה"ל מודים היום, אומנם בעיקר לטובת התהודה העולמית, כי חמאס שיגר רק ביממה האחרונה 4 רקטות. כבר אתמול הגיעו דיווחים על שיגורים בודדים, שניים שוגרו אתמול בצהריים, רקטה אחת בלילה ועוד אחת שוגרה הבוקר. 
בצבא לא נוהגים להתייחס לשיגורי הניסוי הללו אולם הבוקר בצעד חריג מפרסם דובר צה"ל באנגלית ובטוויטר "צה"ל זיהה שיגור רקטה ממרכז עזה לתוך הים, זו הפעם הרביעית ב-24 השעות האחרונות". מבדיקת מעריב השבוע ומעקב אחר דיווחים פלסטינים עולה כי מאז סיום מבצע צוק איתן שוגרו קרוב ל-20 רקטות אולם מדובר בדיווחים של תושבי דרום ושל ערוצים פלסטינים ויתכן כי חלק מהדיווחים חופפים. 

בציוץ נוסף של דובר צה"ל מוקדם יותר ניתן לראות כי האיפול שהיה נהוג בהתייחסות לנושא זה משתנה ובצה"ל כותבים בטוויטר "מהתראות עולה כי מחבלים בעזה עורכים ניסויים במטרה לחזק את יכולתם לשגר רקטות". 
גם דוברים מטעם החמאס התייחסו לאחרונה לנושא חידוש מאגר הרקטות ואמרו כי בתחום זה מושקעים משאבים רבים שמטרתם החזרת ארסנל הנשק לארגון. כל השיגורים בוצעו לכיוון הים אולם לא ברור אם כל השיגורים יצאו מאותו המקום. 
בסיום מבצע צוק איתן אמרו ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל כי מחסני הנשק של החמאס הושמדו ומאגר הרקטות שלו דולל לחלוטין אולם מסתבר היכולת לייצר לא נפגעה. לצד זה גורמים במערכת הביטחון מאמינים כי ירי לכיוון ישראל לא נמצא בכוונות של הארגון. "החמאס מורתע מאוד" אומר גורם ביטחוני.