הותר לפרסום כי במסגרת פעילות שירות הביטחון הכללי, בשיתוף ימ"ר צפון של משטרת ישראל, נעצר בנתב"ג לפני חודש חמזה סאמי סארי מגאמסה,  תושב יפיע, לאחר שחזר מסוריה. מגאמסה, הודה בחקירתו בשב"כ כי יצא לתורכיה יחד עם שלושה מחבריו, כאשר הוא ושניים מהם החליטו להמשיך לכיוון סוריה במטרה להצטרף לארגון הטרור 'המדינה האסלאמית'. מגאמסה ושני חבריו מיפיע, מחמד צאבר כנאנה ומחמד מרואן כילאני, חצו את הגבול לסוריה והתייצבו בבסיס הקליטה של דאעש שם התגייסו לשורות הארגון.

בהמשך סיפר בחקירתו כי הוא ושני חבריו הועברו למחנה האימונים של דאעש שם עברו שיעורים עיוניים, בין השאר בנשק, ואימוני כושר גופני. במחנה פגשו את מהראן יוסף חאלדי, תושב נצרת, שיצא מספר ימים לפניהם לתורכיה, משם המשיך לסוריה והצטרף לדאעש.

לאחר שמגאמסה שהה במחנה כ-10 ימים הוא החליט לחזור למשפחתו ושב על עקבותיו לתורכיה משם המשיך בטיסה לישראל.  עם שובו לישראל נעצר בנתב"ג והועבר לחקירה.

עו״ד חאזם יוסף, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את מגאמסה, הגיב לכתב האישום שהוגש נגדו: ״הנאשם שהה רק מספר ימים בסוריה. במהלך שהותו עבר אימוני ספורט בלבד. תוך זמן קצר הבין את הטעות שעשה וחזר מיוזמתו״.

במערכת הביטחון אומרים כי התופעה של יציאת ערבים ישראלים לסוריה הינה תופעה מסוכנת ביותר, שכן הזירה הסורית רוויה בפעילות של גורמים עויינים למדינת ישראל, בדגש על פעילי "גי'האד עולמי". "אותם ערבים ישראלים שיוצאים לזירה זו עוברים אימונים צבאיים ונחשפים לאידאולוגיה ג'האדית קיצונית, וקיים חשש כי ינוצלו על ידי גורמי הטרור במדינה הן לטובת ביצוע פעילות צבאית נגד מדינת ישראל והן כמקור להשגת מידע על יעדים בישראל" אומרים במערכת הביטחון.

היום הוגש לבית המשפט המחוזי בנצרת ע"י פרקליטות מחוז צפון כתב אישום נגד מגאמסה בגין עבירות של מגע עם סוכני חוץ, חברות בהתאחדות בלתי מותרת, קשירת קשר לביצוע פשע ויציאה שלא כדין.

רק לאחרונה הוכרז ארגון 'המדינה האסלאמית' (דאעש) על ידי מדינת ישראל כהתאחדות בלתי מותרת והוצא מחוץ לחוק. למעשה מדובר בכתב אישום ראשון בו מיוחסת העבירה של חברות בארגון זה לאזרח ישראלי שיצא לסוריה והצטרף לדאעש.