בית הנשיא הודיע לזמר עמיר בניון כי לאור השיר שבחר להוציא השבוע, לא תתאפשר הופעתו המתוכננת במסגרת הטקס לציון יום היציאה והגירוש של היהודים מארצות ערב ואיראן, שיתקיים במשכן הנשיא ביום ראשון הקרוב, ה-30 בנובמבר 2014.

מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, שלח למארגני הטקס המתוכנן בבית הנשיא מכתב בו כתב: ״על רקע פרסום שירו האחרון של עמיר בניון אתמול, אבקש להודיעכם כי לא נוכל לאפשר את הופעתו במשכן הנשיא. עמיר בניון הוא אמן מוערך ויוצא דופן בכישרונו ובתרומתו למוסיקה הישראלית. לצד זה, אמירותיו בעת מתוחה ומסוכסכת זו, גם אם נאמרו מתוך סערת רגשות וכאב רב, אינן מסייעות בלשון המעטה, להרגעת  הרוחות, ואינן עולות בקנה אחד עם האחריות הנדרשת ממשכן הנשיא ומכל מוסד המשפיע על הלך הרוח הציבורי – לפעול למען הפגת המתחים וביסוס השותפות בין חלקיה של החברה הישראלית".

בניון הגיב לסערה סביב השיר בדף הפייסבוק שלו: "בעניין ההודעה שפרסם בית הנשיא, ואשר כפי שצפו מנסחיה הוסיפה שמן למדורת הצלייה של עבדכם הנאמן בתקשורת, אבקש לומר שאני מכבד את מוסד הנשיאות ואוהב את הנשיא ריבלין אהבת אמת, ושמח שהוא האיש שנמצא בבית הנשיא בעת הזו".

עוד נכתב בעמוד: "נחזור שוב עבור מי שלא הבין - עמיר כתב שיר מחאה מתוך כאב על גל הטרור האחרון. לגבי טיבו ניתן כמובן להתווכח, אך נדגיש: השיר מדבר על אלימות המופנית כלפי אזרחי ישראל וכואב אותה, אין בו כל כוונה להסתה, ואלימות איננה דרכנו ואיננה דרך היהדות, גם אם יש מי שמנסים לטעון שכן".
 
"עמיר ימשיך לשיר את אהבתו לארץ ישראל ולעם ישראל במדינת ישראל דמוקרטית וחופשית".

בתגובה להודעת בית הנשיא, הודיע השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך, שמשרדו יזם את הטקס כי לא יגיע אליו: ״ביטול ההופעה של הזמר עמיר בניון בבית הנשיא בטקס לציון יום הגירוש והפליטות של יהודי ערב נעשה בניגוד לעמדתנו. אני מכבד ואוהב את הנשיא ריבלין (ולא אוהב את שירו של עמיר בניון), אבל לא אוכל לתת את ידי לפגיעה כה חמורה בחופש הביטוי והיצירה. החרמת אמנים על רקע דעותיהם היא מעשה פסול ולכן לצערי לא אוכל להשתתף בטקס. אם בניון לא שר, אני לא אדבר.״ את הטקס בבית הנשיא יזם המשרד לאזרחים ותיקים והוא שהזמין את עמיר בניון להופיע במסגרתו.

 הזמר עמיר בניון עורר סערה כשפירסם לפני ימים אחדים בעמוד הפייסבוק שלו שיר חדש בשם "אחמד אוהב ישראל", המתאר סטודנט ערבי בירושלים וכולל ביטויים כמו "אני סתם חלאה כפויית טובה", "יבוא הרגע שאתה תפנה לי את הגב ואני אתקע לך סכין מושחז, אני אירה בך בגב". בעקבות השיר הואשם בניון בהסתה לגזענות לכאורה ואף קיימת אפשרות שתוגש נגדו תלונה למשטרה.

הזמר אריאל זילבר פירסם בעמוד הפייסבוק שלו הודעת תמיכה בזמר עמיר בניון וכתב: "עמיר בניון אני איתך! כל מה שאתה אומר וכל מה שאתה שר ומוציא לאור אני איתך! אוהב אותך! ובעז"ה לא ניתן שיחריבו אותנו אף פעם.
 
"הצביעות חוגגת וזו תעודת עניות לרובי ריבלין ולבית הפרזידנט (כפי שנהג הרבי מלובביץ לקרוא למקום). זה בסך הכל פוליטיקה. חזק ואמץ לדמוקרטיה ולחופש הביטוי במדינת ישראל יש רק כיוון אחד לגזירת כליון על יהדותנו!!! מחזק את ידך ! אוהב אותך !  עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה".


הנוסח המלא של השיר: 

"סלאם עליכום, קוראים לי אחמד
ואני גר בירושלים.
אני לומד באוניברסיטה איזה דבר, שניים.
מי כמוני נהנה מכל העולמות. 
היום אני מתון וחייכן, מחר אעוף לשמיים,
אשלח לגיהנום איזה יהודי או שניים.
 
זה נכון שאני סתם חלאה כפוית טובה.
זה נכון, אבל אני לא אשם, לא גדלתי על אהבה.
זה נכון, יבוא הרגע בו תפנה לי את הגב,
ואז אני אתקע בך את הגרזן המושחז.
 
אני אחמד, גר באיזור המרכז
אני עובד סמוך לגן ילדים ואחראי על בלוני הגז.
מי כמוני נהנה משני העולמות
היום אני ומחר הם לא.
הרבה מהם, הרבה מהם לא.
 
זה נכון שאני סתם חלאה כפוית טובה.
זה נכון, אבל אני לא אשם, לא גדלתי על אהבה.
זה נכון, יבוא הרגע בו תפנה לי את הגב,
ואז אני אתקע בך את הגרזן המושחז".