"תמיד הייתי ילדה עקרבית מרדנית, שלא אוהבת ללמוד. כל מה שעניין אותי זה לברוח וללכת לשיר. בגן הייתי הילדה הצרודה, ואמי, שנכנסה לחרדה מהצרידות, חשבה שיש לי קול מפלצתי. לא קול של ילדה רגילה. אז היא לקחה אותי לרופא אף אוזן גרון, שבדק ואמר שהכל בסדר, אך פסק: "הילדה כבר לא תהיה זמרת".



הזמרת שני יצהרי - "שכלום לא עצר אותה, לוחמת שלא רואה בעיניים" – התקבלה ללהקת חיל האוויר למרות תחזיותיו של דוקטור אא"ג, תקופה שלטענתה הייתה מהמאושרות בחייה. "נהניתי לקום כל בוקר לצבא", היא אומרת. "את לא מבינה כמה בכיתי ביום השחרור. זה היה קשה. אני בקריה, משתחררת, אנשים שמחים, ואני לא מאמינה. זה היה כמו לונה פארק אחד גדול".
שני יצהרי - י'בינתי

יצהרי (25) נולדה ברעננה, ובילדותה עברה עם משפחה לראשון לציון. עם שחרורה הפך שם אריאל ברזילי, המפיק המוזיקלי שלה בלהקה הצבאית, למנהלה האישי. היא פרצה עם סינגל הבכורה שלה, "'י'בינתי" (2010), שהפך בעבורה סמל הניצחון. באותה שנה הוציאה סינגל שני, "כמה כמה", שזכה להצלחה היסטרית בתחנות הרדיו, ויצהרי התחילה להמריא. 

לא מתחרטת לרגע


אבל מי שסומנה כהבטחה גדולה, גילתה, בדיעבד, שכל מה שהובטח לה לא בא לידי ביטוי בחוזה שעליו חתמה לעשר שנים, מול מנהלה, והיא החליטה להתנתק ממנו חד צדדית. מהלך שגרר תביעה משפטית נגדה על סכום עתק של 5 מיליון שקלים, כשהיא כולה בת 20. בצו ביניים של בית משפט, נאסר עליה להופיע או להשמיע את שיריה, כולל בתחנות הרדיו השונות. אחרי שנתיים שלדיונים מייגעים, הפנה אותם השופט להליך של בוררות שפסק לטובתה, ויצהרי השתחררה מהחוזה הכובל.


הוריה, שעמדו לצדה כל השנים, רכשו את הבעלות על שני להיטיה ב-40 אלף שקלים, ושחררו את בתם לחופשי. יצהרי, מאמינה גדולה במזל, לא מתחרטת לרגע על המהלך, יצאה מכל הסיפור מחוזקת ומחושלת, ומקווה שצעירים "שהמוזיקה בחרה בהם" יפיקו שיעור חשוב מהניסיון המר שהיה מנת חלקה.

צהלת הלונה פארק לא חיכתה הרבה. תוך שנה יצהרי השתתפה בריאליטי "מה שקורה באילת" (ערוץ  24), שיחקה בתפקיד אורח בסדרה "שחקן זר" (קשת), בימים אלו מנחה את "עד הבית" (ערוץ 24), וב-14 בנובמבר חגגה 25 שנים "עקרביות",  כשהיא לקראת צאת אלבום הבכורה שלה (שאת שמו היא מסרבת להסגיר), המתמצת חמש שנים עקלקלות ומטלטלות בחייה.
אז מה מצפה באלבום הבכורה שלך?
"עבדתי על האלבום חמש שנים, מתוכן שנתיים הייתי בבתי משפט. בכל התקופה הזאת התנהלתי משפטית מול מנהלי. הם עצרו לי את כל הקריירה, הייתי בבית, ונאסר עלי להופיע. אלבום הבכורה מרכז את חמש השנים האחרונות. האלבום מכיל 12 שירים, כולל את 'י'בינתי' ו'כמה כמה', שני הלהיטים הגדולים שלי; וגם 'יעקב', 'אכזינה', ו'צמוד צמוד" - שלושה סינגלים שיצאו. זה אלבום מאוד מגוון. להגיד לך שהוא הכי מגובש? לא. הוא לא מגובש. עבדתי עם הרבה אנשים גדולים: יוסי גיספן, יוני רועה, תומר בירן. זה אלבום מאוד מגוון, שהתחיל בגיל 20 עד 25. אלה שנים מאוד משמעותיות בחיים של בן אדם. זה אלבום מאוד מעורב בין מזרח למערב. מאוד שמח. יש בו גם חפלות וגם בלדות. שירים שכולם מכירים. שרק יצליח, שיקנו. גם להוריד זה בסדר".


איך את מסבירה את הפריצה המטאורית שלך ישר אחרי הצבא?
"קודם כל, ברוך השם. זה מזל. המזל נגע בי בתקופה הזאת, ואני באמת מברכת על זה. אין משהו שאני יכולה להצביע עליו, ולהגיד לך שבזכותו זה קרה. יכול להיות ש'י'בינתי' מדהים. יכול להיות בזכות הצוות שעבדתי איתו. יכול להיות שזה בזכותי. ויכול להיות בגלל 1,001 דברים. אני פשוט מאמינה שהיה לי מזל גדול. אין לזה הסבר. פשוט צריך מזל, וזה מה שהיה לי. יש תקופות טובות ויש תקופות פחות טובות, וזה בסדר, אני מקבלת את זה באהבה. צריך לזכור תמיד שתבוא תקופה מדהימה, לא להרים ידיים, והכל יהיה בסדר. להמשיך לעשות מה שאתה אוהב, להמשיך להילחם וליהנות מזה".


ובכל זאת, אחרי שני הלהיטים, נפרדת במאבק משפטי מברזילי. מה קרה שם בדיוק?
"הוחתמתי על חוזה לעשר שנים, ובהן התברר לי, בדיעבד, שלא היה מגיע לי שום דבר, כאשר בעל פה סוכם בינינו אחרת. המנהלים שלי תבעו אותי על סכום הזוי ש 5 מיליון שקלים. היינו בהליך המשפטי הזה שנתיים. שנתיים שנאבקתי ללא שינה, ההורים לא ישנים בלילה. תהפוכות ומפח נפש באמת. תקופה באמת קשה. מבחינתי אין פה מנצח ומנוצח. שני הצדדים הפסידו. אני הפסדתי שנתיים מהחיים שלי, ישבתי בבית, הפסדתי המון כסף, וזה נורא כאב. הפסדתי המון דברים. הם הפסידו גם במשפט. הם ציפו לקבל 5 מיליון. בעיקרון, אני זכיתי והם נהגו בחוסר תום לב".


מה כן קיבלת מהזכייה?
"קיבלתי את החופש שלי מחדש, והם לא קיבלו ממני את מה שהם תבעו. השתחררתי מהחוזה, בלי לתת להם שום דבר, ואני לא חייבת להם שום דבר, ואני יכולה לחזור ולהופיע. מבחינתי זאת הזכייה הגדולה. ייאמר לזכותם שהם עשו עבודה מדהימה מבחינת הדרך. אני מודה לכל אחד שהיה בחיים שלי. מכל אחד קיבלתי משהו מדהים, וכל מה שאני רוצה זה להסתכל קדימה ולהמשיך".


אני רואה שהגעת לתובנות מרחיקות לכת בגיל מאוד צעיר.
"כן. אין לי ברירה אחרת. אני יכולה לשבת ולבכות על זה, ולהגיד 'וואו, מה הם האכילו אותי'. אבל זה לא ככה. צריך להסתכל על כל התמונה. הרווחתי המון. הרווחתי את הלהיט הכי גדול שלי - 'י'בינתי'. זה שיר שילווה אותי כל החיים. לא כל זמר זוכה בו".

מה את עושה כרגע?
"אני כבר עובדת על האלבום השני שלי, ומופיעה המון, תודה לאל, באירועים ומועדונים. כל במה מבורכת. התחלתי להנחות את התוכנית 'עד הבית' בערוץ  24, לצד אלירז שדה, אמירה בוזגלו, מיכל אמדורסקי וקותי סבג. זאת חוויה מדהימה. התחלתי ללמוד משחק, תחום שמאוד מעניין אותי. אבל העיקר זה המוזיקה. קודם כל ההקלטות וההופעות. אחר כך כל שאר הדברים. כל יום אני רצה מאולפן לאולפן, מהופעה להופעה. כיף, כיף גדול".


תגובת שם אריאל ברזילי: "שני יצהרי זמרת מוכשרת, ואני מאחל לה הצלחה בהמשך הדרך".