ברקע המשבר הקואליציוני שהתעצם בימים האחרונים, אמר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה השבועית כי "אנחנו עדיין לא יודעים אם פנינו לבחירות. אנחנו צריכים יציבות שלטונית ולצערי זה לא קורה כאן. לאחרונה אנו נתקלים באיומים תכתיבים והשתלחויות של שרים בממשלה בעומד בראשה. כמעט ולא עובר יום מבלי איומים והשתלחויות. אני מקווה לחזור להתנהלות תקינה במהרה, ואם לא, נסיק את המסקנות הנדרשות".
בניגוד לנתניהו, השר לעיניינים אסטרטגיים, יובל שטייניץ, היה יותר ספציפי: "שמעתי את הדברים של לפיד אתמול וזה הזכיר לי נער בן 16. בהתחלה הוא ביקש לעשות הכל לבד, אמר שהוא לא צריך להתייעץ עם אף אחד, לא כלכלנים, לא פקידי האוצר, לא ראש הממשלה, ועכשיו הוא מתלונן שלא עוזרים לו". בתגובה ענה לו לפיד: "מאז שהורדתי את הזקן אני באמת נראה צעיר יותר".


בהמשך, נתניהו התייחס לאירוע ההצתה בבית הספר הדו לשוני בירושלים: "אנחנו עושים מאמצים גדולים להשיב את הרגיעה ואת השלווה לירושלים, זה כמובן אינו מתיישב עם התקפות מכל צד שהוא וזה לא מתיישב עם הצתות של בית הספר הדו-לשוני כפי שראינו אמש. אנחנו מגנים את כל הניסיונות האלה ואנחנו נפעל בצורה תקיפה ובצורה אחידה כדי להשיב את השקט ולהשליט את החוק והסדר בכל חלקי ירושלים.


על מינויו של איזנקוט אמר נתניהו: "שר הביטחון ואנוכי התייעצנו במהלך השבוע שעבר והחלטנו להביא בפני הממשלה את המינוי של האלוף גדי איזנקוט, הרמטכ"ל הבא של צבא ההגנה לישראל. גדי הוא קצין מנוסה, הוא עבר את כל שלבי הפיקוד והוא יעמיס על שכמו משימת ביטחון גדולה מאוד, התמודדות של צה"ל בכמה וכמה זירות, באתגרים הולכים וגדלים. יעזור לו סגן הרמטכ"ל שימונה, האלוף יאיר גולן, גם הוא מן הקצינים המנוסים והמוכשרים שלנו.

אני מבקש להודות לאלוף יאיר נווה על תרומתו הגדולה לביטחון ישראל. אני מקווה, שר הביטחון, שנמצא גם דרך לשלב אותו ואת ניסיונו בהמשך בתרומה לצה"ל ולביטחון ישראל.


על תקציב הביטחון אמר נתניהו: "כמובן שביטחון ישראל מותנה בתקציב הביטחון. אנחנו הוספנו שישה מיליארד שקל לתקציב הביטחון, תוספת שהיא חיונית על מנת למנוע השבתת יחידות חיוניות של צה"ל, ולאפשר את פעילותו התקינה. התוספת הזאת חייבת להתבצע הלכה למעשה, היא איננה יכולה להיות מרוקנת מתוכן, היא איננה יכולה להיות מבוטלת על ידי גריעתה למען מטרות אחרות - זה חייב להיות מיועד לצה"ל ולחיזוקו של צה"ל.


"בין שאר המטלות הלאומיות שלנו נמצאת כמובן גם ההגנה על הגבולות. אנחנו מביאים היום לממשלה חוק מסתננים מתוקן, הוא מותאם למציאות, הוא מותאם גם לפסיקות בג"ץ. אני מזכיר לכם שלישראל יש הישג בלתי רגיל, שאני מאוד גאה בו, של חסימת ההסתננות הבלתי חוקית לגבולותינו - אפס מסתננים, וחלק מזה גם כרוך בהחזרת המסתננים הבלתי חוקיים. בשנה הזאת החזרנו כבר למעלה מששת אלפים מסתננים. החוק הזה נועד לאפשר לנו להמשיך את המגמה הזאת".


דווקא לפיד בחר שלא להתייחס למצב הקואליציוני הסבוך, ודיבר בפתח ישיבת הממשלה על הצעת המחליטים שיגיש היום הקורא לקבוע לפחות 3% מהמועסקים בשירות המדינה יהיו אנשים עם מוגבלות: "אנחנו מביאים היום לממשלה חוק שמרחיב את העסקת בעלי המוגבלויות במגזר הציבורי ל-3%. זו בשורה גדולה לכול בעלי המוגבלויות. זה חלק מהעבודה המקיפה הממושכת שאנחנו עושים כדי להגדיל עוד ועוד את תעסוקת בעלי המוגבלויות. זה מרגש לכולנו, זה משמעותי לכולנו, זה מסוג הדברים שאנחנו רוצים לעשות. 
 


לפיד. צילום: פלאש 90


"בנוסף אני רוצה לברך את גדי אייזנקוט. אני חושב שזה הרמטכ"ל הנכון, במקום הנכון ובזמן הנכון. איש יוצא מן הכלל, אנחנו עובדים איתו כבר תקופה ארוכה במסגרת הקבינט. זו בחירה מצוינת".
 ברקע הדברים,  ח"כ משה גפני טוען כי לא יקחו חלק בממשלה חלופית: "אנחנו לא נקים ממשלה עם יאיר לפיד ולא נלך לקואליציה איתו. אנחנו נגבה את ראש הממשלה אם ילך לבחירות. אנו מבטיחים שלא ננצל את הקוניקטורה הזאת כדי לנצל הודעה של ראש הממשלה על הליכה לבחירות כדי להקים ממשלה אחרת", כך אומר הבוקר ח"כ משה גפני (יהדות התורה).
בראיון לגלי צה"ל אמר ח"כ גפני גפני: "אנחנו רוצים שלפיד יעמוד מול הציבור ויגיד מה עשה בנושא הכלכלי ומה הרוויח עבור אזרעי ישראל בדרוג האשראי, מה עשה בנושא  הוזלת מחירי המזון והדיור. הוא קיבל כזה גיבוי מלא מרוה"מ ויכול היה לעשות מה שהוא רוצה ונשאלת השאלה מה הוא עשה בשנה וחצי האחרונות”.
לטענת ח”כ גפני לא מתקיימים כל מגעים עם החרדים בדבר צרופם לממשלה כזו או אחרת. "אנחנו על הטריבונה, מחכים לראות את הממשלה הרעה הזאת נופלת ואני מציע ללפיד שלא להשתמש בחרדים כדי לכסות על ערוותו". 
עוד אמר כי החרדים לא מציבים כל דרישות בתמורה להסכמתם שלא להקים ממשלה חלופית והליכה לבחירות מוקדמות. "אין לנו דרישה של דבר וחצי דבר. אני מייצג את דגל התורה ואולי גם את יהדות התורה. אין לנו דרישה כלשהי. אנו רוצים שהממשלה הזאת תלך הביתה. אנו אזרחים במדינה הזאת. אין אצנלו מחלוקת פנימית. אנו רוצים שהממשלה הרעה הזאת תסיים את דרכה”.
ח"כ גפני גם דחה את האפשרות שהחרדים יתחייבו בכתב לתמוך בראש הממשלה לאחר הבחירות. "מבחינתי באופן הי מוסמך לא יהיה מסמך וגם לא נבקש מנתניהו מסמך. הוא יכול לבקש אבל לא יהיה מאתנו מסמך. אחרי הבחירות נפגש אני מקווה עם כוח מוגבר כשלפיד עם כח מוחלש”. עוד אמר כי הוא, ח"כ יעקב ליצמן וח"כ אריה דרעי מתואמים. “יכול להיות שינסו לפלג בינינו אבל לא יצליחו".