יממה לאחר שהסתיים המירוץ לתפקיד הרמטכ"ל וסגנו, יוצא לדרך מירוץ חדש למינוי ראש המוסד. הבוקר (א) נחשף שמו של אחד המועמדים המובילים להחליף את תמיר פרדו - המשנה וסגן ראש המוסד לשעבר, רם בן ברק, שהיה עד היום אנונימי לחלוטין.


בן ברק, בוגר סיירת מטכ"ל. ביצע בעבר תפקידים ביחידות המבצעיות של המוסד. למעלה מעשרים שנה היה במספר רב של תפקידים מבצעיים בעיקר סודיים עד שמונה לראש אגף המבצעים של המוסד, תפקיד שנחשב לאחד הבכירים והחשובים במוסד. בהמשך כאמור שימש גם כמשנה וסגן ראש המוסד. לאחרונה הושאל לצה"ל וכיהן כמתאם בין שני הגופים המבצעיים. בן ברק בוגר המכללה לביטחון לאומי, בעל תואר שני במדעי המדינה וביטחון לאומי מאוניברסיטת חיפה. נשוי ואב לשתי בנות ובן.
בתוך כך הממשלה צפויה לאשר את איחוד המשרד לענייני מודיעין והמשרד לנושאים אסטרטגיים למשרד אחד שייקרא "משרד המודיעין". ההחלטה נפלה כיוון שהמשרד לנושאים אסטרטגיים והמשרד לענייני מודיעין פועלים מאז הקמת הממשלה תחת אחריות השר יובל שטייניץ. "כשני משרדים הכפופים לאותו השר והעוסקים בנושאים משלימים נוצרו לאורך השנים השקות ושיתופי פעולה הן ברמת הגדרת היעדים והן ברמת העבודה השוטפת". נכתב בדברי ההסבר לאיחוד. "התפתחות זו נשענת על עיסוקי הליבה של המשרדים, כפי שהוגדרו עם הקמתם: המשרד לנושאים אסטרטגיים עוסק במגוון סוגיות מדיניות-ביטחוניות, בעוד המשרד לענייני מודיעין מעורב בעבודת גופי המודיעין השונים, בתחום ההצטיידות הצבאית לצד עיסוק בנושאים מדיניים שונים".

עוד נכתב בדברי ההסבר כי "ממילא מאחר ששר אחד עומד בראש שני המשרדים - התחזק לאורך כהונת הממשלה הנוכחית שיתוף הפעולה בין המשרדים. כך למשל נושא מדיני אשר מטופל במשרד לנושאים אסטרטגיים מחייב בחינה מודיעינית וליווי של גופי מודיעין שונים, נושא שעליו אמון המשרד לענייני מודיעין. איחוד שני המשרדים יביא גם לייעול בהפעלת המשאבים אם יהיה איחוד מנהלי, ולא רק תוכני. משרד האוצר ונציבות שירות המדינה סמכו את ידיהם על תהליך האיחוד, ומשרד האוצר אף נתן לכך ביטוי בסיכום התקציבי עמו לשנת התקציב 2015".
רם בן ברק צפוי להחליף בעצם שני מנכ"לים. האחד, תא"ל (במיל') יוסף קופרווסר שכיהן כמנכ"ל המשרד לעניינים אסטרטגיים והשני יובל וולמן שכיהן כמנכ"ל של משרד המודיעין.

גורם במערכת הביטחון אמר כי שינוי זה שמובל על ידי השר יובל שטייניץ נועד בעיקר להוביל לכך ששני שירותי הביון של ישראל, המוסד והשב"כ יועברו לעבוד תחת אחריותו. אולם לצד זאת מעריך הגורם כי הדבר לא יצלח. תמיר פרדו אמור לסיים את תפקידו בעוד שנה וחודש.