ראש הממשלה יקיים בימים הקרובים ניסיון להשארת הממשלה הנוכחית. נתניהו יבדוק האם ניתן להגיע להסכמים שיאפשרו את המשך קיום הממשלה, כך שניתן יהיה לנהל באופן תקין את ענייני המדינה. היום (ראשון) נפגש רוה"מ עם שר החוץ אביגדור ליברמן, ומחר צפוי להפגש עם נפתלי בנט, יאיר לפיד ובהמשך עם ציפי לבני. 

גורמים בסביבת נתניהו מדווחים כי ראש הממשלה אינו מוכן לקבל התנהלות בה שרים תוקפים את הממשלה כאילו הם חברי אופוזיציה, כפי שעשה לפיד בשבוע האחרון. לטענתם, הוא מפר גם את ההתחייבות להעביר תוספת של מליארדים לתקציב הביטחון, להצטיידות במערכות נשק מתקדמות ואימונים. במקום אלה, הכסף הועבר לפרוייקטים לאומיים שאמורים להיות ממומנים על ידי משרד האוצר כמו העברת בסיסי צה"ל לנגב. לכן, מסבירים הגורמים, "נתניהו צפוי לומר ללפיד שאינו מוכן לקבל עוד את המשך ההתנהלות שלו ושל מפלגתו. כך אי אפשר לנהל מדינה". 

 
נדמה שמהלך זה הינו ניסיון נוסף להרגעת הרוחות, לאחר שלפני מספר ימים הגיש נתניהו את נוסח הצעתו לחוק הלאום, שנדחתה ע"י רבים בקואליציה. כזכור, ההצבעה על חוק הלאום, שהייתה אמורה להיערך היום, נדחתה בשבוע עקב ההתנגדויות שהיא העלתה.


אל כל אלה מתווספים המגעים עם החרדים שלא צלחו: יהדות התורה הודיעה שלא תצטרף לממשלה חלופית במידה ונתניהו יפזר את הממשלה וייגש לבחירות חדשות. זאת לאחר שדווח בתקשורת החרדית כי נרקדמת עסקה בין נתניהו לחרדים, בעקבותה פנתה ח"כ קול (יש עתיד) ליועץ המשפטי של הכנסת, במטרה לקבל חוות דעת משפטית על מגעים אלה.