מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו סייר אתמול (א') בירושלים ופגש שוטרים המוצבים בשטח". השוטרים מדווחים על ירידה יחסית בידויי האבנים ובקבוקי התבערה", אמר דנינו והוסיף כי "מצד שני המצב מאוד רגיש ומאוד מתוח וכל פיגוע מכל סוג יכול להחזיר אותנו לאחור".

"מבצע שומרי החומות ימשך", הצהיר דנינו כשביקר בשכונת ראס אל עמוד. "לא נפסיק אותו עד שלא נראה שרמת הביטחון שאליה אנחנו שואפים תגיע לירושלים. לא קבענו דד ליין, נמשיך במבצע עד שנרגיש שהשקט והבטחון חזרו לירושלים". דנינו סירב להתייחס לאיסור שהטיל על חברי כנסת לעלות להר ואמר כי "הר הבית זה מקום שצריך לעשות הכל כדי לשמור עליו. לשמור על שגרה וחופש פולחן לכל מי שרוצה להגיע להר. אנו עושים את זה ושומרים על הסטטוס קוו. יהודים וערבים עולים להר הבית".

דנינו אמר כי האתגר העומד בפני המשטרה הוא "לראות איך שומרים על העירנות ועל הרמה המבצעית הגבוהה. זה מה שעושה מפקד מחוז ירושלים כל השבוע והדגש היה על התפילות בהר הבית ביום שישי האחרון". לדבריו, "זה יום שישי שלישי ברצף שאנו מצליחים לשמור על שגרה רגועה בהר הבית, הדבר הזה יש לו השלכות על המצב בכלל, לא רק בירושלים".

דנינו נשאל על תמונתו במדי SS שפורסמה אתמול ברשתות החברתיות ואמר כי "זה נורא. ראינו מה התוצאות של ההסתה הזו. ההיסטוריה שלנו מלאה בדוגמאות. כבר בבוקר העברנו את זה ליחידת הסייבר שלנו כדי להתחקות אחרי מי שעומד מאחורי הפרסומים האלו. אנחנו בודקים מי עומד מאחורי העניין, פתיחת חקירה זו החלטה של היועץ המשפטי לממשלה".

דנינו התייחס אף להצתת בית הספר הדו לשוני במוצאי שבת ואמר כי "כולנו בלי יוצא מן הכלל צריכים להתקומם כנגד התופעות האלה. להילחם בהם בחורמה, לכולנו יש עניין להחזיר את השקט והבטחון לירושלים".