שר הביטחון משה בוגי יעלון פנה במכתב לראש הממשלה ובו הוא דורש ממנו להתערב במשבר שפרץ בין משרדו לבין משרד האוצר. השר יעלון טוען במכתבו כי במשרד האוצר מסרבים להעביר תקציב של 9 מיליארד שקל לטובת המעבר לדרום שכולל את הקמת קריית התקשוב, קריית המודיעין ועיר הבה"דים. וכתוצאה מכך הוא הורה על הקפאת המשך הפרויקט צה"ל יורד לנגב. כך מפרסם הערב ערוץ 2.

"אני קובע באופן חד משמעי כי אמירתו של שר האוצר כי משרדו תקצב בתקציב הביטחון את הסכומים הנדרשים לביצוע המהלך, אינה נכונה". לפיכך כותב השר יעלון לראש הממשלה "הנחתי את מנכ"ל המשרד (הביטחון) להורות על הקפאת ההתקשרויות והקפאת המכרזים הקשורים למהלך למעבר לנגב"

מוקדם יותר היום שלף השר יעלון חרבות והפנה אותן באופן ישיר נגד שר האוצר יאיר לפיד. השר הרבה להתראיין היום למספר ערוצי תקשורת ובכל הזדמנות הפנה אצבע מאשימה כלפי שר האוצר שלדבריו "במצב הנוכחי אי אפשר להמשיך" אמר השר "זו קואליציה כנראה לא טבעית, הכל פוליטיקה. אם זה ימשך כך צריך ללכת לבחירות כמה שיותר מהר". השר אמר בעבר כי משרד האוצר נוהג בבריונות בנושא תקציב הביטחון ואמש חזר והאשים את אנשי האוצר בפגיעה במזיד ובהפרה בוטה של הוראות ראש הממשלה. "פורסם שתקציב הביטחון יקבל ב-2015 תוספת תקציבית של 6 מיליארד שקלים" אמר השר.

"ואכן מספרית התקציב עומד על 57 מיליארדר שקלים. ואז האוצר באיזה שהם תרגילים חשבונאים כאלה ואחרים, עוקר את התוספת הזאת מתוכנו. הוא העמיס על התקציב את כל הדברים שהוא צריך לשלם מהאוצר בפרויקטים לאומיים של משרד הביטחון, למשל פרויקט צה"ל דרומה, הרי זה פרויקט לאומי זו החלטת ממשלה. יש החלטת ממשלה איך הוא ימומן, חלק מתקציב הביטחון, חלק ממנהל מקרקעי ישראל וחלק מתקציב האוצר. האוצר מעמיס על הביטחון לשלם גם את חלקו".

גורם בכיר במשרד האוצר חיזק את דבריו של השר ואמר למעריב השבוע "אתם בעצמכם פרסמתם במעריב שפרויקט פינוי המוקשים מושבת כבר מסוף יוני בגלל שמשרד האוצר לא מעביר את חלקו בתקצוב הפרויקט. זה חוק לפנות מוקשים, הוא חוקק ונקבע לו תקציב ומשרד האוצר מציג מצג שווא שהתקציב הוא חלק מהתקציב הכולל וזה שקר" אומר הגורם.

"זה בלתי אפשרי" אמר השר יעלון. "הרי אני צריך להתאמן. 13 14 היו שנים קשות, לא התאמנו כמו שצריך, מילואים לא גויסו כמו שצריך, לא ביצעו תעסוקה מבצעית כמו שצריך, יצרנו פה פערים ועצרנו אימונים טרם צוק איתן. ועכשיו מחזירים אותי לתקציב יותר קשה מאשר 2014 בתרגיל חשבונאי וזה בניגוד לסיכום עם ראש הממשלה".

לשאלה איך ניתן לממן תקציב ביטחון ענה השר "זה בלתי אפשרי לעבוד כך. אלה אם כן יהיה שר אוצר אחר שיוציא מתוך העודפים. השנה נגמרה עם עודפים של 19 מיליארד שקל והם פוזרו. אינני מצר שנותנים לחינוך לבריאות והשאר. שר האוצר לא ממלא את הנחיות של  ראש הממשלה שסיכם על 57 מיליארד בלי שטיקים ובלי טריקים וכתוצאה מזה הביטחון יפגע. כך ניתן לנהל ממשלה? מדינה? זה חוסר אחריות".

במשרד האוצר סותרים לחלוטין את דברי השר. בתגובה לדברים אומרים במשרד האוצר כי "בהתאם להחלטת הממשלה בנושא, ובהתאם לסיכומים בין משרד האוצר למשרד הביטחון, משרד האוצר תקצב, החל משנת 2012, את חלקו במעבר יחידות צה"ל לנגב. בהמשך לכך, בשנים 2013-2014, תוקצב בסיס תקציב משרד הביטחון בחלקו של משרד האוצר לטובת מעבר יחידות צה"ל לנגב, וכך הדבר גם בהצעת התקציב לשנת 2015 אשר אושרה בממשלה".

גורם בכיר במשרד האוצר אמר אמש כי תמוה בעיניו התזמון של תלונות השר "מדוע בחר השר יעלון להתלונן רק עכשיו? במיוחד שתקציב הביטחון אושר ועבר הצבעה בממשלה אליה התנגד רק שר אחד (עמיר פרץ) שהיום כבר לא בממשלה". הגורם אומר כי מדובר בויכוח פוליטי נטו ואין בינו לבין תקציב הביטחון שום קשר.

ובתוך כך ועדת השרים להצטיידות החליטה הבוקר (א) לרכוש מארצות הברית 14 מטוסי F-35, בנוסף ל-19 שכבר נרכשו בעבר. עוד הוחלט בוועדה לרכוש 17 מטוסים נוספים במהלך העשור הקרוב. טרם הרכישה הוחלט שיתקיים דיון נוסף בנושא.

ראשי היישובים בדרום הגיבו על הקאת התוכנית, ואמרו כי :" לא ייתכן שמאבקים פוליטיים רגעיים יפגעו בעתיד של המדינה כולה. אסור לשבת בשקט ולראות את ההזדמנות האדירה הזו, הזדמנות היסטורית וחסרת תקדים, מתמסמסת בין משרדי הממשלה".

"ממשלת ישראל התחייבה, במיוחד אחרי הקיץ האחרון, לפעול מתוך מחויבות עמוקה למען העתיד של הנגב, הוא האופק של מדינת ישראל כולה. אנחנו מצפים שהממשלה תעמוד בכל ההתחייבויות שלה עד האחרונה".