בצה"ל ערוכים לקלוט את מערכת "שרביט קסמים", שצפויה להימסר לחיל האוויר בתקופה הקרובה. תחילה תוצב המערכת במספר אזורים שונים בארץ, למטרת תרגולים והכשרות מבצעיות. 

מערכת "שרביט קסמים" היא מערכת ליירוט רקטות וטילים לטווח בינוני וארוך, המפותחת במשותף על ידי רפאל הישראלית וחברת ריית'און האמריקנית. הטיל עצמו הוא דו שלבי, ובחרטומו מותקנות שתי מערכות איכון והכוונה - מכ"ם וחיישן אלקטרו-אופטי. מדובר ביכולת יירוט הגדולה פי שלושה ממערכת "כיפת ברזל". בשלב השני של פיתוח המערכת היא תוכל לתת מענה לאיומים כמו כלי טיס וטילים בטווחים גדולים, ובשלב יותר מאוחר המערכת תוסב לתת מענה גם ליירט טילי שיוט.
אחת המשימות הראשונות של הצבא בהכשרת המערכת היא חיבורה למערכות פיקוד העורף, כדי לספק תמונה מלאה של האיומים על העורף הישראלי. בצה"ל מוסרים כי בימים אלה מוקם חמ"ל מיוחד עבור המערכת ממנו תתקבל כל החלטה על יירוט של איומים, בדיוק כמו החמ"ל שקיים במערכת הפטריות, אותו חמ"ל שפיקד על הפלת המטוס הסורי לפני כחודשיים מעל שמי סוריה לאחר שחדר את המרחב האווירי. 

"המערכת כבר ביצעה מספר ניסויים", אומר גורם בכיר במערכת הביטחונית למעריב אונליין. "בנובמבר 2012 התקיים ניסוי מוצלח במהלכו יורט בהצלחה טיל המטרה. שנה לאחר מכן התקיים ניסוי מוצלח של כל מרכיבי המערכת, שבו מיירט שרביט קסמים שוגר בהצלחה, ביצע את כל שלבי הטיסה והשמיד את המטרה כמתוכנן". עוד הוסיף הגורם כי בקרוב יתקיימו עוד שני ניסויים משמעותיים: הראשון יבדוק את יכולת המערכת ליירט טיל מבצעי שנורה לעבר שטח ההתרעה שלה, והשני צפוי להיערך לקראת מסירת המערכת באופן רשמי לחיל האוויר.
חיזבאללה לא מסתיר יכולות שיגור לרחוק, שמטרתן לשתק את השגרה בחלק של הארץ שלא מותקף בטילים כמו גוש דן ונתב"ג. במהלך מלחמת לבנון השנייה נחתו טילים רבים בטווח שבו יכלה מערכת "שרביט קסמים" ליירט אותם. הצפי הוא שמערכת "שרביט קסמים", יחד עם מערכות "כיפת ברזל" ו"חץ 2", יספקו הגנה אווירית מרבית בפני איום הטילים על ישראל. 
שלב נוסף בקליטת המערכת יהיה גיוס כוח אדם, הכשרתו והצבתו במטרה לקלוט אותה מבצעית. חלק גדול מהמתגייסים אל מערך חיל האוויר עתידים להיכנס לנעלי המפעילים והטכנאים שיתפעלו את מערכת "שרביט קסמים".