שני ניסיונות פיגוע סוכלו היום (שני) ע"י לוחמי משמר הגבול. סביבות השעה 8:00 בבוקר, הגיע למחסום תפוח חשוד, שעשה דרכו ברגל מכיוון כפר יתמא (מזרח) לעבר הצומת. לוחם מג״ב, אשר משרת בגדוד אלון, שהיה באותה עת בעמדת תצפית, הבחין בחשוד מתהלך כשהוא חובש כובע קפוצ׳ון על ראשו ולאחר מאבק, הוא נעצר.
סיכול פיגוע דקירה בצומת גוש עציון
 

באירוע השני, אשר קרה בצומת גוש עציון, ניסתה מחבלת לדקור אזרח, אשר נפצע באורח קל בכתפו. חיילים הגיבו באש לעברה, היא נורתה ולאחר שנבדק האם היא ממולכדת, היא פונתה לבית החולים במצב קשה. כוחות הביטחון פתחו בסריקה על מנת לאתר את הרכב שהוריד אותה במקום.




יצחק שוק, חובש מתנדב באיחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה נמסר לי כי מדובר ככל הנראה בנסיון דקירה שבאורח נס נמנע ובעקבות כך צעיר נפצע קל מאוד וסירב לקבל טיפול רפואי. בוצע ירי לעבר פלסטינית שלפי דיווחים בשטח היא ניסתה לדוקרו, צוותים רפואיים של צה"ל ומשטרה מעניקים לה טיפול רפואי, בשלב זה האירוע בשליטה ואין נפגעים נוספים".




באירוע הראשון לוחם, אשר האדם נראה לו חשוד, הורה לו לעצור. הלוחמים החלו בביצוע הפשטה מרחוק, ובהמשך התקרבו לכיוון החשוד לצורך ביצוע חיפוש על גופו. החשוד סירב להזדהות והיה ללא תעודה מזהה. הוא אף התנגד לביצוע החיפוש על גופו וכאשר נעצר נמצא על גופו סכין. כוחות נוספים של מג״ב וצה״ל הגיעו למקום, ובמקביל מפקד הגדוד החל לתחקר את החשוד. עם סיום מעצר החשוד, ככל הנראה בן 18 תושב שכם (כך טען לאחר מעצרו), נלקח לחקירה וזיהוי בשב״כ.




"הוא עורר חשד ומיד צעקתי לו לעצור במקום, אך כאשר המשיך ללכת ולא נעצר, העברתי דיווח למפקד המחסום״, מספר הלוחם בתצפית. עם קבלת הדיווח ברשת הקשר, החלו מפקד המחסום ולוחם נוסף שהיה עמו לרוץ לעבר החשוד עד ליצירת קשר עין עמו. הלוחמים החלו בביצוע נוהל מעצר חשוד, ורק כאשר אחד הלוחמים דרך את נשקו האישי לעבר החשוד הוא נעצר במקום.




מפקד גדוד אלון, סנ״צ עאטף סרחאן אמר אחרי האירוע: ״צומת תפוח מהווה נקודת חיכוך משמעותית בגזרת איו״ש. רק השנה סיכלנו בצומת תפוח פיגועים ועצרנו מספר לא קטן מפגעים. בצומת הזו ובכלל הלוחמים נדרשים לגלות עירנות מקסימאלית ולפעול במהירות, כפי שפעלו הבוקר. אנו נמשיך לבצע פעילות מבצעית בצומת ובכלל בכדי להבטיח את שלומם של אזרחי מדינת ישראל״.