מתכנתי מחשב, מפתחי תוכנה, מעצבים גרפיים והייטקיסטים נפגשו בשבוע שעבר כדי לשתף פעולה בתחום המחשוב הלביש ובמשך 28 שעות רצופות פיתחו רעיונות יצירתיים. אירוע ההאקתון (מרתון פיתוחים), שנערך באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, נולד ביוזמת קבוצת GDG באר שבע שהקימו לפני כשנתיים וחצי יוסי אלקריאף ולאוניד אולבסקי יחד עם מרכז בנג׳יס ליזמות.




בתחרות שהייתה פתוחה לקהל הרחב, השתתפו 210 איש ב-17 קבוצות, וכל אחת מהן הציעה רעיון או מוצר משלה הקשור בטכנולוגיות לבישות. באירוע נעזרו הקבוצות השונות במדפסות תלת־ממד, בסביבות ובממשקי הפיתוח של גוגל ובליווי צמוד של מומחים טכנולוגיים. בתום המרתון הציג כל צוות במשך חמש דקות את המוצר המוגמר בפני חבר שופטים מקצועי ובסיומו הוענקו הפרסים.




במקום הראשון זכה צוות SlideWear - רן כהן, עידן נקב, קן שגיא ולידן חיפי, שהציעו פתרון חוצה פלטפורמות לניהול שיעורים עם מצגות, הן למרצה והן לתלמידים, הכולל ממשק  ואפשרויות לפידבק.




במקום השני זכה צוות Android Wear - ערן בלכר, אלינור בוסידן, אבירם ברג, אלעד מגל, דור הלפרין וליעד חמיאל, שפיתחו פתרון מבוסס מחשוב לביש לאירועים מרובי קהל, שבהם יש בעיה להשתמש בתקשורת סלולרית עקב עומס רב. הפתרון מאפשר לחברים לשמור על קשר באירוע, לדעת מה מיקומם ולתקשר איתם באופן מיידי.




במקום השלישי זכה צוות BableFish - אודי לוי ושי אטיאס, שהשתמשו בלוח רספברי פיי ופיתחו שירות תרגום סימולטני בזמן אמת, שכולל אוזניית בלוטות׳ המתקשרת עם הענן בזמן אמת ומתרגמת את הנאמר בשיחה לשפות שונות.  




בפרס חביב הקהל זכה צוות BuzzFit - מאשה סודל, דורון ויינראוב, ג׳נה נובק ואליהו משהדי, שפיתחו מכון כושר אישי המבוסס על Android Wear ועל מערכת החיישנים הקיימת בשעונים כיום. אפשר להשתמש במערכת בכל מקום ולהתאמן באמצעות תרגילים אישיים הניתנים למדידה ולחזרה.  




קבוצת GDG באר שבע היא חלק מפרויקט של גוגל - קהילות טכנולוגיות מבוססות מקום המאוגדות בארצות או באזורים גיאוגרפיים שונים ברחבי העולם. 103 מדינות משתתפות בפרויקט ומעל 550 קבוצות שונות ברחבי העולם. במסגרת הפרויקט ההתנדבותי מוקמת קהילה טכנולוגית מקומית המקיימת מפגשים בנושאים טכנולוגיים הקשורים למוצרי גוגל השונים במטרה להרחיב את הנגישות, להעצים את הידע ולהגביר את היכולות של הקהילה בתחומים אלו. "החזון שלנו הוא פתיחת הנגב ושינוי התפיסה הרווחת כיום לגבי הנגב כאזור הייטק ממעלה ראשונה", אומרים אנשי הקבוצה, "רוב קהילת ההייטק עדיין מרוכזת באזור המרכז, והיום, אחרי פעילות ענפה שלנו בקבוצה, אנו גאים לומר שהחברות מתחילות להבין ולתפוס את הכוח של הקהילה הדרומית”.