בלחץ רבבות המפגינים, בעיקר הסטודנטים באוניברסיטאות, הורה התובע הכללי בקהיר לפתוח בהליכים לערעור על זיכויו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק.



התביעה הכללית במצרים הודיעה כי התובע, הישאם ברכאת, הורה לערער גם על זיכויים של בניו של מובארק, עלאא וגמאל, של שר הפנים בממשלתו, חביב אל-עאדלי, ושל עוד שישה מעוזריו. כולם זוכו בבית המשפט בשבת האחרונה. הסיבה לערעור היא שלדעת התביעה, בהחלטת בית המשפט נפל פגם משפטי.

יש לציין, כי בית הדין לערעורים הוא בית הדין העליון במצרים, וכבר ביוני 2012 ביטל מאסר עולם נגד מובארק, והחזיר את התיק לדיון בפני הרכב שופטים אחר.


מומחים למשפט המצרי מסרו, כי בפני בית המשפט שתי אופציות: לאשר את פסק הדין או לבטל אותו. אך על פי המשפט המקומי, במידה ובית המשפט העליון יבטל שוב את פסק הדין, עליו לדון בעצמו בתיק, ולא להחזירו לערכאה הקודמת.


לאחר פסק הדין אמר מובארק עצמו בשיחה לערוץ "סדא אל-בלאד", כי "לא עשיתי דבר".


זיכויו של מובארק הביא לתגובות נזעמות ברחבי מצריים. עיקר ההפגנות היו באוניברסיטאות קהיר ואלכסנדריה. הם הניפו שלטים עליהם נכתב "השחיתות הגיעה גם לבתי המשפט". סטודנטיות באוניברסיטת אל-אזהר אף קראו להעמיד לדין את כל הנהגת המשטר הקודם והנהגת ההפיכה הצבאית, שהביאה להדחתו של הנשיא לשעבר מוחמד מורסי.