בחירות 99'. אהוד ברק ובנימין נתניהו נאבקים על ראשות הממשלה. עו"ד צעיר, מבטיח ונמרץ, בן למשפחת אצולה של תנועת העבודה בשם יצחק (בוז'י) הרצוג, מתמנה ליועצו של ברק במטרה להביא לבחירתו כראש ממשלה.


הרצוג וברק מקימים שורה של עמותות פיקטיביות על מנת לקלוט כספים לטובת מערכת הבחירות. הכספים הגיעו בעיקר מהקרן החדשה לישראל, ממקום מושבה בארה"ב. מי שגייס את הכסף היה הרצוג בכבודו ובעצמו. לימים התפרסמה הפרשה כ"פרשת העמותות", והיא נסגרה ללא הליכים משפטיים משמעותיים, משום שהרצוג בחר לשתוק לאורך כל החקירה. 


כעת מתברר שהברית של הרצוג עם הקרן החדשה לישראל נמשכת. לפי תחקיר שהתפרסם באתר "מידה", עולה כי ארגון המסונף לקרן החדשה נשכר על ידי מפלגת העבודה לקדם קמפיין נגד נתניהו. ברור לחלוטין מדוע מפלגת העבודה רוצה להחליף את נתניהו, לא ברור ולא מוסרי שלשם כך היא בוחרת לעבוד דווקא עם גוף אנטי-ציוני רדיקלי. 


הארגון שאיתו עובדת מפלגת העבודה נקרא מולד. מייסד הארגון, ח"כ לשעבר אברום בורג, שמשמש כיום כאחד מבכירי הקרן החדשה, התנער מכל שמץ של ציונות. בורג ממליץ לישראלים להוציא דרכון זר וטוען בתוקף שהוא "מתייוון גאה". בין שאר חברי הצוות ניתן למצוא גם את פרופ' אלון הראל מהפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית, פעיל שמאל קיצוני שהסביר באחת ההפגנות כי "התנ"ך בתחת שלי". מי שמשמש כיום כמנכ"ל הארגון הוא מיכאל מנקין, מייסדי ארגון שוברים שתיקה.
 

התנער מהציונות. בורג. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

באתר האינטרנט מציג עצמו מולד כמרכז להתחדשות הדמוקרטיה. הוא טוען כי פעילותו כוללת בעיקר הפצת ניירות עמדה וכתיבת "מחקרים". הבעיה עם "המחקרים" הללו היא שהם מלאים בצורה מיוחדת בשקרים, הטעיות וסילופים. כך, למשל, דוח שהסית בצורה שקרית ובוטה במיוחד, אפילו בקריטריונים של גדעון לוי, נגד ההתנחלויות והתקציב הממשלתי שמופנה אליהן.



מולד, אם תהיתם, נתמך על ידי הקרן החדשה, שהעבירה לו השנה לא פחות מ-2.5 מיליון שקל. מתברר שמשתלם להיות פעיל דה-לגיטימציה. שוב, זו אותה
הקרן שמממנת את ההסתה נגד ישראל. היא שתומכת בבצלם, בשוברים שתיקה, בעדאלה וברופאים למען זכויות אדם. היא שתומכת בארגונים אשר פועלים להכפיש את מדינת ישראל וחיילי צה"ל בארץ ובעולם. שוב אלה אותם ארגונים המעלילים עלילות דם שקריות לוועדות חקירה בינלאומיות, שפועלות נגד צה"ל.


זו אותה הקרן החדשה שמבקשת לבטל את ישראל כמדינה יהודית-דמוקרטית, ופועלת הלכה למעשה לחיסולה של ישראל והפיכתה למדינה ערבית. וזו אותה הקרן החדשה שמשתפת היום פעולה עם בוז'י הרצוג ומפלגת העבודה. 


על רקע חוק הלאום הטיח יאיר לפיד בראש הממשלה כי "ז'בוטינסקי ובגין לא היו מתקבלים היום לליכוד". אך האמת היא שמי שלא היה מתקבל למפלגת האם שלהם הם דווקא ראשי תנועת העבודה, ברל כצנלסון ודוד בן-גוריון. שניהם האמינו באמונה גדולה בזכותו של עם ישראל לכונן מדינה יהודית בארצו, שניהם ראו בהתיישבות ובהגנה על הארץ ערך ציוני ראשון במעלה. שניהם היו מתנגדים לפעילותה ההרסנית של הקרן החדשה לו היו חיים היום, והיו מתביישים לראות כיצד תאוות השלטון גורמת למנהיג מפלגת העבודה לשתף פעולה עם חבורת שונאי ישראל.


אינני יודע אם שוב בוז'י יסתבך בשחיתות כספית כמו ב-99', אבל שחיתות מוסרית בוודאי יש כאן.