שופטי בג״צ, המשנה לנשיא מרים נאור, והשופטים אורי שהם ואליקיים רובינשטיין מתחו ביקורת במהלך הדיון הבוקר בעתירות נגד הסדר הטיעון עם הרב פינטו והעתירות לפתיחה בחקירה נגד תנ״צ אפרים ברכה, ראש יחידת להב 433. השופטת נאור שאלה את עורך הדין של עמותת אומ״ץ, יובל יועז, ביחס לבקשה לפתוח בחקירה נגד תנ״צ ברכה ״האם יש צורך לרגום אותו (את אפרים ברכה - א.ז.) באבנים?״. השופט רובינשטיין מתח ביקורת משלו על ״קציני משטרה שמסתובבים בחצרות אדמו״רים״.

הביקורת נשמע במהלך דיון שהתקיים סביב העתירות שהוגשו על ידי עמותת אומ״ץ והתנועה לאיכות השלטון. המשנה לנשיא נאור אמרה כי למעשה התקיימה חקירה נגד תנ״צ ברכה, גם אם לא קראו לה כך, וגם אם לא הייתה תחת אזהרה. השופטת נאור המשיכה ואמרה, ״למעשה אתם הופכים אותנו למעין "פרקליט על" שנשב וננתח את הדברים. זה לא מקובל״. 
עו"ד יועז לא ויתר והסביר לבית המשפט, ״אנו הולכים בנתיב שכבודכם סללתם לנו… הטענה העיקרית שהשמיע הרב פינטו בתצהירו, הוא שה – FBI  קיבל דיווח ממנו על תשלומים שקיבל ברכה״, אמר והוסיף בהמשך, ״אם אנו מדברים על חוסר סבירות, לבקשתו של ברכה לא נבדקים 8 חשבונות בנק. המדינה בודקת את חשבונותיו וחשבונות אשתו וילדיו אך היא נמנעת מ-8 חשבונות. איננו מכירים פרקטיקה כזו״.

בתצהיר שהגיש קודם לדיונים הרב יאשיהו פינטו “לתנ״צ ברכה ״ייפוי כוח נוטוריוני בלתי חוזר לפעול בשמונה חשבונות בנק (לפחות) שלא נבדקו על ידי רשויות החקירה״. באותו תצהיר בפתח דבריו עמד הרב פינטו על בקשתו כי, ״מערכת היחסים שנרקמה לאורך השנים בינו ובין רעייתו לבין תנ״צ אפרים ברכה תחיקר ותיבדק על ידי המחלקה לחקירות שוטרים״.


הפרקליטות המשיכה להחזיק בטענתה כי יש לדחות את העתירות וכי אין הצדקה לחקירה נגד תנ״צ ברכה, כפי שהדברים באו לידי ביטוי גם בתגובה שהוגשה קודם לדיונים על ידי הפרקליטות, בה נכתב כי, ״אין תשתית ראייתית התחלתית המצדיקה פתיחתה של חקירה פלילית נגד תנ"צ ברכה, וכי העתירה – הנשענת על תשתית עובדתית לקויה - לא מגלה תשתית כזו״. למעשה אומרים בפרקליטות, אין חשד סביר שמצדיק חקירה פלילית, ובוצע הליך בדיקה ״יסודי ומקיף״, לשון התגובה, ״במסגרתו נבדקו טענותיו של הרב פינטו למתת קודם לתנ"צ אפרים ברכה באופן מדוקדק ויסודי״.
במהלך הדיון השופט רובינשטיין מתח גם הוא ביקורת, וכיוון אותה אל תופעת ההתרעורעות של קציני משטרה בחצרות אדמו״רים, ״כל התופעה הזו של קציני משטרה שמסתובבים על יד אדמו"רים וחצרות ובכלל לא מתאים״.