הוועדה לבחינת מינויים בשירות הציבורי, בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל, תמליץ לממשלה לאשר את מינויו של האלוף גדי אייזנקוט לתפקיד הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל, כך התברר היום (רביעי) לאחר בחינה מדוקדקת. מול הוועדה הופיעו ביממה האחרונה לפי הסדר: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ והאלוף גדי אייזנקוט בעצמו.

אייזנקוט יחל חפיפה באופן מיידי מול הרמטכ"ל הנוכחי גנץ,המינוי הוא כמעט סופי, והוא ייכנס לתפקידו ב-15 בפברואר. כנגד מינויו של אייזנקוט צפויות עתירות לבג"צ מקרב מספר גופים שמתנגדים לכך, אך כרגע הן עדיין לא הוגשו. העתירות יוגשו עקב פרשת הרפז. 
מינויו יובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב לאחר ששר הביטחון יניח את המלצתו על שולחן הממשלה. במקביל, בימים אלה נכנס לתפקידו סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, לאחר שקיים חפיפה בשבועיים האחרונים עם אייזנקוט.

אייזנקוט, בן 54, נולד בטבריה וגדל באילת. הוא התגייס בשנת 1978 לצה"ל, היישר לגדוד 51 של חטיבת גולני. ארבע שנים לאחר מכן, נכנס ללבנון כמפקד פלוגה והשתתף בקרב לכיבוש עין א-תינה, בו איבד שניים מחבריו הטובים, ובכיבוש אל-נבטיה, הכפר ג'זין ושדה התעופה בביירות.

שנה לאחר מכן השתחרר מצה"ל ולאחר שלושה חודשים שב לשירות קבע ונענה להצעת מפקד בית הספר לקצינים-בה"ד 1, לשמש כמפקד פלוגת צוערים בקורס. עוד באותה מלחמה, פיקד אייזנקוט על פלוגת הנ"ט של חטיבת גולני‏, והוביל את לוחמיה במבצעים מורכבים בלבנון‏. לפני כארבע שנים קיבל הצעה לשמש כרמטכ"ל, אך דחה אותה בטענה כי הוא אינו מנוסה מספיק וכי התפקיד אמור להיות מאוייש ע"י מישהו שכיהן בתפקיד סגן הרמטכ"ל.