הטיסות הנכנסות והיוצאות מלונדון שובשו באופן חמור הערב (שישי) בעקבות תקלה טכנית במרכז הבקרה של התנועה האווירית באנגליה, מה שהביא לסגירת המרחב האווירי של המדינה לזמן קצר, ולעיכובי טיסות רבים. ההמראות והנחיתות בנמל התעופה הית'רו, שמכנה את עצמו "נמל התעופה הבינלאומי העמוס בעולם", עוכבו למשך כחצי שעה לפני שהתקלה תוקנה ורשות התעופה הבריטית הודיעה שהטיסות יחזרו לסדרן.
ברשות התעופה הלאומית בבריטניה הבהירו כי "המרחב האווירי לא נסגר לחלוטין", כפי שדווח תחילה, אלא כי "הכניסה אליו צומצמה על מנת לטפל בבעיה". עוד הוסיפו, כי המערכת שוחזרה, אבל יקח עוד זמן עד שתשוב לשגרה. מקור ממשלתי מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי לא נראה שיש קשר בין התקלה במערכת לאיום בטחוני כלשהו על הממלכה.
ברשות התעופה מסרו שאכן נגרמה תקלה טכנית במרכז הבקרה של התנועה האווירית בסוואנוויק שבצפון אנגליה, אך  הם לא גילו עדיין מה בדיוק גרם לה. 

בתקרית דומה בדצמבר האחרון, אלפי נוסעים עוכבו בשדות תעופה ברחבי אנגליה אחרי שהמערכת של רשות התעופה כשלה במעבר מלילה ליום.
מיכאל רוברטסון, מייסד שותף של האפליקציה העוקבת אחרי טיסות בזמן אמת, FlightRadar24, אמר שזה מאד חריג לראות מאות טיסות מוסטות ממסלולן המקורי בו זמנית, מה שאירע בשישי בצהריים, שעת שיא לטיסות ברחבי העולם. "אני לא זוכר מתי ראיתי לאחרונה משהו דומה לזה. המצב הזה ישפיע בוודאות על אלפים רבים של נוסעים ברחבי אירופה ובעולם כולו", אמר.