ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) להכרה של פרלמנטים ברחבי אירופה במדינה פלסטינית ואמר כי כדאי להם להקשיב לחמאס שמאיים להקים חמאסטאן גם ביהודה ושומרון. "לא ניתן להם לעשות זאת וכך אומר בפגישות עם מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי ועם אחרים ברומא", אמר נתניהו במפגש עם פורום גיוס בני העדה הנוצרית לרגל השנה האזרחית החדשה וחג המולד בנצרת עילית. 


על גיוס הנוצרים לצה"ל אמר ראש הממשלה: "המדינה שלנו מושתתת על הרעיון של מדינה יהודית ודמוקרטית, ובמדינה הזאת, היחסים בין יהודים ללא יהודים צריכים להיות הרמוניים, מכבדים, מבוססים על כבוד הדדי, מבוססים על שוויון זכויות, והרעיון החשוב ביותר גם הוא שוויון חובות, זה מה שבא לידי ביטוי כאן. אני אומר את זה לא רק לידידיי הנוצרים - לכל אזרחי ישראל, כולם, בלי יוצא מן הכלל".

לדבריו, ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון, ומעבר לו, ששומרת על חופש דת מוחלט, במרחב גדול מאוד. "אנחנו מכבדים את כל הדתות, את כל בני העדות השונות, כך אנחנו התחנכנו וכך אנחנו מקיימים", אמר והוסיף: "הדבר הזה בולט במיוחד לעומת האזור שבו אנחנו חיים. האזור הזה מוצף עכשיו בנחשולים גואים של קנאות איסלאמית, והקנאות הזאת מתאכזרת בצורות שקשה לתאר לכל מי שלא שותף לקנאות הזאת: למוסלמים אחרים, ליזידים, לנוצרים, ליהודים. אותנו הם רוצים להשמיד, והנוצרים סובלים, סובלים במזרח התיכון.


"המצוקה שלהם עצומה", אמר ראש הממשלה, "היא איננה מקבלת את הביטוי העולמי הדרוש. יש הצטמקות והיעלמות של קהילות נוצריות שלמות, קהילות שהיו שם אלפי שנים, מאז הולדת הנצרות, קהילות שלמות שנמחקות באבחה, באכזריות, בפראות. הם מגורשים, הם נרדפים. לפעמים אלה שמצליחים לברוח - גורלם שפר עליהם כי הם לפחות חיים, ואחרים סובלים גורל נורא". 
 

נתניהו והאב נדאף במפגש בשנה שעברה. צילום: משה מילנר, לע"מ

ראש הממשלה אמר עוד כי מדינת ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שבה מספר הנוצרים לא ירד - הוא עולה בהתמדה. "הוא גדל פי ארבעה מאז הקמת המדינה. המדינה היחידה, וזו האמת. ישראל היא דמוקרטיה נאורה, יציבה, חזקה. אנחנו שומרים על בני כל הדתות, אנחנו שומרים על מקומות הפולחן ועל חופש הפולחן, אנחנו מגינים על הזכויות הדתיות של כולם ואנחנו נחושים להגן על עצמנו, על מדינתנו, על מורשתנו המשותפת". 

נתניהו אמר גם כי יש כאלה שדוגלים בקיטוב ובהקצנה. "הם חושבים שעל ידי שימוש באיומים ובאלימות ובהתססה הם יצליחו לעצור את המגמה המופלאה הזאת של השתלבות - הם לא יצליחו בזה, וזה לא יעזור להם. אתם הרי מבינים היטב מי מאיים ומי ניצב לימינכם. אני ניצב לימינכם וכל מי שעתידה של מדינת ישראל יקר לו ניצב לימינכם. ואני כראש ממשלת ישראל מבטיח שנתמוך בכם ונפעל ביד קשה נגד כל מי שיתנכל לכם, כי ישראל היא מדינת חוק. לא נקבל שום ניסיון להפר את החוק. נמצה את הדין עם כל אותם פורעים ומסיתים, ואנחנו נבצר את מדינת ישראל כאי של סובלנות דתית". 

נתניהו פנה לאב גבריאל נדאף, שמנהיג את הנוצרים המבקשים להתגייס לצבא ואשר בנו אף התגייס בתחילת החודש, ואמר לו: "אני מעריך בכל לבי את הפעילות שלך, ושל הארגון שאתה עומד בראשו. אני מעריך את הצעירים הנפלאים שחלקם נמצאים איתנו כאן, שבוחרים להתגייס ולהגן על מדינת ישראל. אתם אחים לנשק, אני מצדיע לכם. אני מצדיע לכם על הרצון להיות שותפים מלאים בחיי המדינה, לתרום לה, להגן עליה. אני יודע שיש מי שמפעיל לחצים, שמתסיס, שמתנכל. אינני מוכן לסבול זאת. אנחנו ניאבק בכל התופעות הללו". 


בתוך כך, חלק מבני העדה הנוצרית כועסים על האב נדאף על כך שלטענתם הוא לוקח קרדיט לא מגיע לו על גיוס הנוצרים.


סרן (במיל.) שאדי חלול,  מפקד היחידה לעידוד נוצרים במילואים בצה"ל, יו"ר העמותה הארמית-נוצרית בישראל ואביו של הילד הארמי הראשון בישראל, אמר כי נדאף דאג שחלק מהאנשים שפעלו לגיוס נוצרים לא יוזמנו על מנת שלא תתגלה האמת לגבי מי דאג לציבור הנוצרי והארמי בישראל. 


לדבריו, הקרדיט להכרת הארמים במדינת ישראל מגיעה לשר לשעבר גדעון סער ולראש הממשלה בנימין נתניהו.