פעילי טרור ג'יהאדיסטים מחזיקים בחטופים בתוך בית קפה "לינדט" הלילה (שני) בסידני, אוסטרליה. בתוך בית הקפה, אשר נמצא בכיכר מרטין, ברובע העסקים של העיר, נמצא דגל שחור עם כיתוב לבן בערבית, אשר ככל הנראה נתלה לאור דרישתו של החוטף, דבר אשר העלה חשש כי מדובר בהתקפה שקשורה לארגון ה"מדינה האיסלאמית". ככל הנראה, אותו הדגל הוא אינו דגל של הארגון הקיצוני, אלא של ארגון ג'יהאד איסלאמי אחר.

המשטרה האוסטרלית אישרה הלילה מדובר בחוטף חמוש אחד אשר מחזיק במספר לא ברור של בני הערובה. בנוסף, נמסר כי לא נוצר שום קשר ישיר עם החוטף.

דבריו של טוני אבוט


עובדים מפונים סמוך לבית הקפה. צילום: רויטרס
 
ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, אמר שהוא כינס אסיפה של הוועדה לביטחון לאומי של הממשלה, לתדרוך, על מה שהוא כינה "מצב בני ערובה בבירה המסחרית של אוסטרליה". מאוחר יותר, במסיבת עיתונאים שכינס אמר: "אנחנו עדיין לא יוצאים מה המניעים של השובים. אני קורא לכל אזרחי אוסטרליה להמשיך בשגרת חייהם כרגיל".
 
המשטרה האוסטרלית ביקשה מהאזרחים להתרחק ממקום האירוע, וביקשה מרשתות התקשורת להפסיק את השידורים החיים מהמקום. עדי ראייה ששוחחו עם הרשתות הזרות, אמרו כי ראו אדם חמוש נכנס לבית הקפה סמוך לשעה 10:00 בבוקר (שעון מקומי). מנכ"ל רשת בתי הקפה "לינדט", העריך כי מספר בני הערובה נע סביב ה-50 אנשים. על פי דיווחים, החוטפים דרשו לשוחח עם טוני אבוט, ראש הממשלה האוסטרלי.
  
אוסטרליה, שמגבה את ארצות הברית ופעולות ההסלמה שלה נגד המדינה האיסלאמית בסוריה ובעיראק, הייתה בכוננות גבוהה למתקפות של מוסלמים קיצונים או על ידי לוחמים תוצרת בית, שחזרו מהלחימה במזרח התיכון.

מקום משכנם של הבנק המרכזי של אוסטרליה והבנקים המסחריים באזור, נסגרו על ידי המשטרה האוסטרלית בעקבות האירוע. דיווחי הטלוויזיה הראו עובדים בבית הקפה עומדים עם ידיים צמודות לחלון. רכבות ואוטובוסים נעצרו וכבישים נחסמו באיזור.

החשוד בביצוע החטיפה. צילום: מתוך ערוץ 7 האוסטרלי

כמאה אנשים עוכבו ע"י כוחות הביטחון האוסטרלים. התקשורת המקומית דיווחה כי בית האופרה של סידני, הסמוך למקום האירוע, פונו לאחר חבילה חשודה שנמצאה במקום. השגרירות האמריקאית פונתה בעקבות האירוע.
 

שוטרים בזירת האירוע. צילום: רויטרס