הדרמה בבית הקפה בסידני הגיעה לסיומה, עם סוף עצוב. במהלך שעות הלילה המאוחרות, לאחר שעוד שישה בני ערובה הצליחו להימלט, פרצו הכוחות המיוחדים של אוסטרליה לאחר כ-17 שעות והרגו את המחבל, מאן הארון מוניס. עפ"י הדיווחים, שני בני אדם נוספים נהרגו וחלק אחר מהם פצועים בדרגות שונות, חלקם במצב קשה.


משטרה אוסטרלית פורצת

הפריצה של כוחות הביטחון הגיעה לאחר ששישה בני אדם פרצו לפתע את הדרך ובחסות החשיכה הגיעו הכוחות המיוחדים דרך הדלת ממנה ברחו האנשים במהלך היום. הכוחות נכנסו למבנה משני כיוונים וכיתרו את החוטף. רגע הפריצה לווה בירי מאסיבי, רימוני עשן ורימוני הלם, אשר הושלכו לעבר המקום. 



מספר דקות לפני הפריצה, יצאו מספר אנשים מהמקום, כשאחד מהם אף אולץ לשכב על הרצפה כיוון שיצא מעט מאוחר יותר והיה חשש כי הוא נושא חגורת נפץ. לאחר מכן הוא שוחרר למקום מבטחים. בתמונות הראשונות שהגיעו והועברו בשידור ישיר, נראו כוחות הביטחון עומדים ליד דלת פתוחה ומשליכים רימונים פנימה. השישה הצליחו לברוח כאשר מוניס הזיז אותם במהלך האירוע מצד ימין של המקום צידו השמאלי, הם נתקעו בצד ימין וברחו ביחד כשהם מנצלים את החושך. לאחר מכן השקט נשמר במשך 5-10 דקות, מה שהוביל את המשטרה לפעול גם כן בחסות החשיכה. שוטר אחד נפצע.


החוטף הוא מאן הארון מוניס, גולה איראני בן 49, אשר חטף בתחילה 20 בני ערובה בבית קפה בסידני והחזיק בכוננות את כוחות הביטחון באוסטרליה במהלך היממה האחרונה. מוניס הוא גולה איראני, אשר הגיע למדינה ב-1996 לאחר שברח מאיראן. הוא ידוע בשם שייח' הארון, כינוי אשר הוא העניק לעצמו. הוא הואשם ברצח אישתו לשעבר לאחר שדקר אותה ושרף את גופתה, אך התביעה לא הצליחה להוכיח את הטענות. 



מוניס, בן ה-49, אשר חי בדרום מערב סידני, שלח מכתבי שנאה למשפחות החיילים האוסטרליים, אשר נהרגו במלחמות כנגד האיסלאם. הוא גם הואשם בעבר בהתעללות מינית של הילרית אשר עוסקת בריפוי בשנת 2002, עפ"י ה"דיילי טלגרף". הוא אדם ידוע לרשויות. בשני המקרים, התיקים נסגרו לאחר שלא הוכחה אשמתו. כמו כן, כבל את עצמו לבית המשפט לאחר שהורשע בשליחת המכתבים וריצה עבודות שירות.


עדכון 17:35