שר החוץ אביגדור ליברמן תוקף היום (שלישי) את מדינות אירופה המשתפות פעולה עם הפלסטינים במהלכים להכרה במדינה פלסטינית: "הן משולות למי שמקרב את הגפרור הבוער אל זה שמחזיק בידו את חבית חומר הנפץ. הן אינן עוזרות לאף אחד אלא רק פועלות מתוך אינטרסים פוליטיים וחברתיים פנימיים שלהן, כשהתוצאות הרעות יתרחשו כאן במזרח התיכון. צעדים חד-צדדיים של הפלסטינים ייענו בצעדים משמעותיים מצד ישראל, בשטח ובזירה הבינלאומית".




ליברמן התייחס להצעת ההחלטה על 'הכרה במדינה פלסטינית וסיום הכיבוש בתוך תקופה של לא יותר משנתיים' שאותה מקדמים הפלסטינים וצפויה לעלות להצבעה מחר במועצת הביטחון של האו"ם,  לכך שמחר יצביע הפרלמנט האירופי על ההצעה להכיר במדינה פלסטינית וכך גם הפרלמנט בלוקסמבורג. בנוסף, בלוקסמבורג יכריע בית הדין לצדק בבקשה להוציא את חמאס מרשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי ובז'נבה תתכנס ועידת החתומות על אמנת ז'נבה – צעד נוסף של הפלסטינים שנועד לנגח את ישראל ולהציגה כמפרת זכויות אדם וכמדינה תוקפנית.



"כל המהלכים הללו", כותב ליברמן, "שמצטרפים למהלכים דומים נוספים שחלקם כבר בוצעו ואחרים עתידים להתבצע, הם חלק ממהלך מאורגן ומתוכנן שנועד להעמיד את ישראל בפני עובדות. זוהי מתקפה מדינית שעלינו להתמודד עימה בצורה חכמה ונחושה".

 

תוצאות ההצבעה בפרלמנט הצרפתי על הכרה במדינה פלסטינית, לפני כשבועיים. צילום: רויטרס
לדבריו, מדינת ישראל לא תסכים לקבל תכתיבים מהפלסטינים. "כל נסיון של הפלסטינים להסתייע בגורמים בינלאומיים על-מנת לכפות עלינו את הפתרון הרצוי להם רק ידרדר את המצב באזור עוד יותר ודינו להיכשל", כתב ליברמן.
ליברמן גם מעביר ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בנוסף להתנגדות ולמאמצי הבלימה של המהלכים הללו חובה עלינו גם ליזום. אסור לשבת בחיבוק ידיים ורק לאמר למה אנחנו מתנגדים. העדר יוזמה ישראלית תדרדר את מעמדנו בזירה הבינ"ל, תפגע ביחסינו עם ידידותינו בעולם המערבי ולא תאפשר לנו לעמוד על הדברים החשובים לנו. עמידה במקום מסכנת את ישראל".
"בעוד אנו כאן עסוקים בשאלות 'הרות גורל' סביב הפיצולים והאיחודים בין הגורמים הפוליטיים השונים, העולם אינו מחכה לנו ומתקדם במהלכים המסכנים אותנו", כתב ליברמן והוסיף: "זו הסיבה שחובה עלינו לנקוט ביוזמה ישראלית ולהציג הצעה ישראלית מסודרת. אני כבר הצגתי את ההצעה שאני סבור שיש לקדם, הסדר אזורי משולב שיסדיר את יחסינו עם מדינות ערב, עם הפלסטינים ועם ערביי ישראל שאני סבור שיביא להסדר יציב עם העולם הערבי והפלסטינים ויחזק את היותה של ישראל מדינה יהודית. אך גם אם כרגע אין רוב בממשלה להצעה זו, חובה עלינו לנקוט ביוזמה כלשהי. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להיות מובלת – אנו חייבים ליזום ולהוביל".


ובתוך כך, דני דיין, יו"ר מועצת יש"ע לשעבר והמועמד בפריימריס בבית היהודי, יוצא נגד שר החוץ ליברמן על טענתו כי יש בעיה בהיעדר יוזמה מדינית של ישראל:" ליברמן מדבר על היסטרים, אבל מצטרף למקהלת ההיסטרים מהשמאל וההלקאה העצמית שלהם. הבעיה היא לא ישראל, אלא הטרור והסרבנות הערבית, העובדה שדאעש עורפים ראשים מידי יום, שאיראן דוהרת לפצצה, שמדינות ערב מסביבנו עסוקות במלחמות אזרחים ובמאבקים פנימיים. ליברמן, אנחנו לא הבעיה".