דירקטוריון קרן לנדאו התכנס הערב (שלישי) והחליט על ביטול החלטת ועדת פרס מפעל הפיס למשורר יצחק לאור, בעקבות חומרים שהוגשו לו בתקופה האחרונה. ההחלטה תחזור מחדש לועדה, שתשקול מחדש את מתן הפרס ללאור, או למועמד אחר.

בחודש נובמבר פורסמו בין 12 הזוכים שזכו ב-100 אלף שקל ובין השמות הופיע גם שמו של הסופר ומבקר הספרות הוותיק יצחק לאור. לאחר הפירסום דבר הפרס, הגיעו תלונות רבות אל הוועדה, בדרישה לבטל את הענקת הפרס ללאור. בשנים האחרונות עלה שמו של לאור לכותרות לא רק בזכות יצירתו, אלא גם בעקבות טענות שהועלו נגדו על הטרדות מיניות לכאורה, אף שהוא לא נחקר, נשפט או הורשע בגינן.

בפברואר 2010 הגישה אשכר אלדן-כהן תלונה למשטרה נגד לאור בגין אונס שבוצע לדבריה לפני 20 שנה, אולם התלונה לא נחקרה בשל הגבלות חוק ההתיישנות. באותו חודש שודר תחקיר בנושא בתוכנית “המקור” בערוץ 10, שבו טענו כמה נשים כי לכאורה סבלו מהטרדה מינית ותקיפה מינית מצד לאור. לאור הכחיש טענות אלה. 

בעקבות ההחלטה של קרן לנדאו הערב, הגיבו חברות הכנסת מיכל רוזין ותמר זנדברג: 
"אנו מבקשות להביע את ברכתנו על החלטת מפעל הפיס לבטל את הענקת פרס לנדאו ליצחק לאור. מבלי להיכנס לשיקולים מקצועיים או לתחום חופש הביטוי והאמנות, אנו סבורות כי הענקת פרס לאדם שנשים העידו כי הטריד אותן מינית ואף אנס לכאורה, לרבות מקרה אחד שלא נחקר בשל התיישנות, שולחת מסר שלילי לאותן נשים, לנשים בכלל ולמאבק משותף ליצירת סביבה נקיה מפוגענות".

"אנו סבורות כי על אנשי ונשות תרבות מוטלת אחריות מוסרית ציבורית לשקול גם שיקולים שחורגים מהתחום המקצועי הצר ומבקשות לחזק את שיקול דעתה של ועדת הפרס".

גם בפורום המשפטי למען ישראל שפנה למפעל הפיס לשקול מחדש את מתן הפרס ליצחק לאור, מברכים על ההחלטה הערב לבחון מחדש את הזכיה. 
"מפעל הפיס הוכיח כי הוא קשוב לכאב הציבור. לאור הוא דמות שאיננה ראויה לפרס ממדינת ישראל או מכל גוף אחר מטעמה. מדובר באדם שהתלונות שהוגשו כנגדו מכתימות אותו ופעילותו כנגד המדינה  היתה רק מבזה את נותני הפרס" בפורום מקווים כי ועדת הפרס שתדון בשירת לאור  "תבין את הצרימה הנוראה במתן פרס למשורר  שאינו ראוי לכך ותוציא מידיו את הפרס סופית".