אני בן 72 וכבר 40 שנה יש לי בעיה של עצירות. ניסיתי הכל, לקחתי כדורים, אבקות, ושמנים, ואפילו לקחתי כדורי פחם שחור, אבל כלום לא עזר. הדבר היחיד שקצת מקל עליי הם עלי סנה (אותם אני נוטל כל יום ראשון) שעוזרים לי להתפנות פעם בשבוע. כיצד אני יכול לפתור את הבעיה?

"זה בלתי אפשרי להמציא פתרון קסם ולהפסיק עצירות של 40 שנה. במשך כל השנים האלו אתה קלקלת את המעי שלך והוא התרגל להתרוקן רק עם חומרים שמגרים אותו. כל הכדורים ועלי הסנה שאתה נוטל הם חומרים שמגרים את המעיים וגורמים להם להתכווץ, ורק ככה אתה מצליח להתפנות. אני ממליץ שתעסה את בטנך, תשתה הרבה מים ותרבה באכילת סלטים ומאכלים שמכילים הרבה סיבים.

ישנם חומרים שמנפחים ויוצרים צואה יותר מלאה, כמו אבקת אגיולקס, וישנן גם תרופות כמו נורמלקס שגורמות למים לתפוח בתוך המעיים. אתה יכול לנסות ליטול תכשירים מסוג זה, אלו פתרונות שהם יותר פיזיולוגים, לא חומרים שמגרים את המעיים אלא תכשירים שסופחים מים ומגדילים את נפח הצואה ובכך מזרזים את המעבר במעי.

בנוסף, אני מציע שתמשיך עם עלי הסנה ותעלה את המינון שלהם באיטיות ובהדרגתיות. חשוב לי להדגיש, ברגע שיש צורך להתפנות חשוב לעשות זאת ולא להתאפק ולעצור את הצואה. אנשים שמתאפקים ולא יכולים להתפנות אלא בבית שלהם, גורמים לעצמם לסבול ולפתח עצירות".

אני בת 19, ויש לי פצעים על הפנים (אני לא יודעת אם מדובר בפצעי בגרות או אקנה). הפצעים מאוד מפריעים לי, פוגעים בביטחון העצמי שלי וגורמים לי להרגיש אי נוחות. שמעתי שכדורי רואקוטן עוזרים להיפתר מפצעי בגרות ואקנה אך הבנתי שהם יכולים לגרום לבעיות בכבד. האם כדאי לי ליטול אותם בכל זאת?
"אקנה ופצעי בגרות הם היינו הך, וכשיש אקנה בגיל הבגרות נהוג לכנות את התופעה פצעי בגרות. אפשר לסבול מאקנה בכל הגילאים ואפילו בגיל זקנה, אם כי בשכיחות הרבה יותר נמוכה. כמו כן, אקנה יכול להופיע באזורים שונים בגוף - על החזה, על הגב, על הישבן ועוד. אנשים שסובלים מאקנה תופסים אותו כמטרד (במיוחד בגיל ההתבגרות) למרות שלעתים התופעה פחות נוראית ממה שהם חושבים. הייתי ממליץ לך ליטול את כדורי הרואקוטן במקרה וכל הפנים שלך מלאים באקנה, וגם במקרה שאין לך הרבה פצעים אך את מאוד מוטרדת מהנושא. אם את לוקחת את כדורי הרואקוטן בצורה מבוקרת את לא צריכה לחשוש.

פני לרופא, בקשי ממנו מרשם לכדורים ותישארי במעקב. אחרי תקופה מסוימת בקשי שיפנה אותך לבדיקה של תפקודי כבד. אם יש הפרעה בתפקודי הכבד או תופעות לוואי אחרות אפשר תמיד להפסיק את הראוקוטן. כמו כן, אם כמות הפצעים פוחתת, אפשר להוריד את המינון ולהתאים אותו באופן אינדבידואלי למטופל כי את המינון הקלאסי לא חייבים לקחת לאורך כל התקופה. אל דאגה, מדובר בכדור טוב ואם את מקבלת אותו מרופא, נמצאת במעקב וחוזרת על בדיקות דם אין לך מה לחשוש. ישנם מספר פתרונות אפשריים לטיפול בבעיית אקנה: משחות, קרמים, נוזלים, רטין A וכו', אבל הטיפול היעיל ביותר הוא באמצעות כדורי ראוקוטן". 
אני בן 60, טבעוני כבר הרבה שנים ולא אוכל מזון מן החי. אני מרגיש מצוין, עובר באופן קבוע בדיקות תקופתיות והתוצאות שלהן תמיד תקינות. אני לוקח תוספת של ברזל, סידן וגם זריקת B12 פעם בחודש, ובנוסף, אני לא אוכל לחם וצורך רק קטניות, דגנים, חיטה מלאה או כוסמת. השבוע האזנתי לתוכנית שעוסקת בבריאות ונאמר שם שטבעונים מרגישים טוב אבל הם עושים לעצמם נזק עתידי, מה דעתך על כך?
"טרנד הטבעונות הוא טרנד חדש (הטרנד הקודם היה צמחונות) ולכן אין הרבה מחקרים שמשווים בין טבעונים לקבוצות שונות של אנשים. אם מדברים על רמת בריאות אז לאנשים שהם טבעונים יש פחות כולסטרול ופחות סוכר בגוף. אתה לא צריך להיבהל מהדברים ששמעת, אם בדיקות הדם שלך תקינות העובדה שאתה טבעוני לא תגרום לך לנזק עתידי בתנאי שתדאג להשלמות תזונתיות של ברזל, ויטמין B12 (במידה וצריך), סידן, וחומצת אומגה 3, (ממקור חי ולא רק ממקור צמחי בקפסולות). אוסיף ואציין שאני מעריך מאוד אנשים שיכולים לדבוק בתזונה שהיא לא רגילה, אני כאדם שאוהב ומבין באוכל מעריך את היכולת פשוט לאכול סלט ורק סלט". 
מתוך תוכניתו של פרופסור קרסו, כל יום שישי ב-13:00 ב"רדיו ללא הפסקה"