בעקבות פרסום מדד הדיור הגבוה בנובמבר (עליה של 1.4%) המחלקה הכלכלית של פירמת השמאות ארז כהן, חישב ומצא שבעקבות  כל ההתפתחויות האחרונות בשוק הנדל"ן מחירי הדיור ימשיכו לעלות בקצב גבוה עד לפחות אחרי הבחירות הקרובות.

כלכלני הפירמה מסבירים שעליה של 1.4% במדד הדיור הינו גבוה במיוחד, ומשקף עלייה ממוצעת של כ-25 אלף שקלים לדירה, כשמחיר דירה ממוצעת בישראל חצה לראשונה את רף ה-1.5 מיליון שקלים.
ארז כהן אמר למעריב אונליין: "העובדה שעלייה משמעותית זו התרחשה עוד בטרם הממשלה ביטלה באופן רישמי את כוונתה ליישם את חוק המע"מ אפס ובטרם ההחלטה על הבחירות חמורה במיוחד ומשקפת בפועל ייאוש של רוכשי הדירות ש"חיכו על הגדר" מאז חודש מרץ האחרון, בו הצהיר השר לפיד על כוונתו לבטל את המע"מ".

זאת ועוד, המחלקה הכלכלית מעריכה כי במהלך שלושת החודשים דצמבר 2014, ינואר 2015 ו-פברואר 2015, ואולי אף לאחר מכן, תמשך המגמה ומחירי הדיור עשויים לעלות בכ-4 אחוזים לפחות, כלומר כ-60 אלף שקלים לדירה ממוצעת. לדעתם אם הממשלה לא תנקוט עוד בטרם הבחירות בפעולה שתייצר לפחות כוונה להגדיל את היצע הדיור ואף תיישם אותה, עשוי שוק הדיור להגיע למצב בלתי אפשרי, שבו רוכשים ייאלצו לקחת משכנתאות ענק והבנקים יתלבטו האם להעניק את אותן משכנתאות לנוכחי יכולת החזר של נוטלי המשכנתאות והם לא היחידים שצופים המשך העליה במחיר הדירות.
אדי כספי, אסטרטג כלכלי והבעלים של כספי גרופ. סבור ש"מדיניות הממשלה לקדם שיווק רבבות יחידות דיור, רובן בפריפריה הינה טעות ביסודה. מחישוב שערכנו מתברר כי 85 אחוזים מהביקושים לערך הינם באזור הביקוש במרכז הארץ, בין גדרה לחדרה, ואילו רק כ-15 אחוזים, בעיקר משפרי דיור מקומיים, מהווים את קהל הרוכשים בפריפריה. 
"הממשלה איננה יכולה באופן מלאכותי לייצר ביקושים רק בערים דוגמת עפולה, קריית גת, קריית ביאליק ובית שמש. היא חייבת, ובמיידי, לייצר כ-60-80 אלף יחידות דיור חדשות בגוש דן המורחב ובמרחק של עד 30-40 דקות נסיעה מתל אביב", כספי סבור שמדיניות זו לא תגדיל את היצע הדירות באזורי הביקוש והתוצאה היא המשך העלייה המהירה במחירי הדיור".