ח"כ אלעזר שטרן (התנועה) הודיע הערב (שבת) ליו"ר מפלגתו, ציפי לבני, כי הוא פורש מהתנועה על רקע חילוקי דעות באשר לחיבור עם מפלגת העבודה ו"מחיר כבד עבור רוטציה עבורך".



"לאחר עשרות שנים של שירות המדינה, בשירות הצבאי ולאחר מכן כאזרח בשדות העשייה החברתית במדינת ישראל, נעניתי לפני כשנתיים לפנייתך להמשיך בפעילותי בערוץ העשייה הפוליטית ולהצטרף למפלגת "התנועה". סיכמנו אז שאתרכז בעיקר בנושאי דת ומדינה ושאיהנה מחופש הצבעה בתחומים מדיניים. הנושא המרכזי שאותו ראיתי כמשימתי בכנסת היה יצירת שינוי יסודי במערך הגיור הממלכתי אותו התחלתי בהיותי בצה"ל וראיתי לנכון להמשיכו בכנסת", כתב שטרן במכתבו.
"אני שמח שלאחר ויכוחים רבים וקרבות פוליטיים מורכבים התקבלה החלטת ממשלה (גם בעזרתך) המסדירה נושא זה וביצועה החל בימים אלו. בנוסף, בהמשך לעיסוקי טרם כניסתי לכנסת, שמחתי לתרום כחבר כנסת לקידום משמעותי של זכויותיהם ותגמולם של ניצולי השואה כמו גם בנושאים אחרים.

קיצור ימיה של הכנסת קטע לצערי את קידומם של הצעות חוק נוספות שכבר הנחתי ברוח דברים אלו בנושאי שבת, כשרות, היבטים שונים של שירות בצה"ל ועוד".
"בימים אלו, כפי שהודעתי זה לא מכבר בדף הפייסבוק שלי, אני "מחשב מסלול מחדש" ובוחן את הדרך הנכונה להמשיך לשרת את הציבור והמדינה, בין אם בבית המחוקקים ובין אם בעשייה בשדות אחרים, כפי שעשיתי טרם כניסתי לכנסת", הוסיף.
 
לדבריו "עשייה זאת יכולה למצוא ביטוי במסגרת פוליטית מתאימה אחרת, וכפי שכבר ציינתי מספר פעמים בעבר גם "חזרה לאזרחות" הינה עבורי אפשרות סבירה ומכובדת המאפשרת תרומה למדינה בנושאים בהם אני פועל ומאמין".
 
הוא ציין כי הוא וחברו לסיעה ח"כ דוד צור שקלו להתפלג מהתנועה אך במקרה כזה יוותרו על מימון המפלגות וישאירו את הכסף בידי לבני.
"בפגישתנו ביום ה' הבהרתי לך את השגותיי באשר לחיבור עם מפלגת העבודה - בדרך ובתנאים שבהם הוא נעשה (מחיר כבד מדי עבור רוטציה עבורך ונסיבות נוספות שלא זו העת לפרטן). לאחר ששמעתי אותך ברב קשב ולאור התנהלותך לאחרונה התחזקה בי ההבנה שמקומי הטבעי איננו במפלגת "התנועה" בצורתה העתידית המסתמנת ואתקשה מאוד להמשיך ולמלא את תפקידי הציבורי במסגרת זו. לאור האמור לעיל ובהתחשב בעמדותיי אשר מוצבות במרכז המפה הפוליטית, הנני להודיעך כי החלטתי לפרוש ממפלגת "התנועה", כתב.

בתגובה למכתב הפרישה של ח"כ אלעזר שטרן אמרה יו"ר התנועה ציפי לבני: "אני מכבדת את החלטתו של שטרן לפרוש. שטרן הוא אדם ערכי שיקדמנו ביחד בתקופת כהונתו המשותפת לקידום יהדות פתוחה ומקרבת ואני בטוחה שיוכל לתרום למדינת ישראל בכל מקום שיהיה ואני מאחלת לו בהצלחה מכל הלב".