התיאוריה של הכל


אוטוביוגרפיה. סיפורו של סטיבן הוקינג, סטודנט צעיר לקוסמולוגיה באוניברסיטת קיימברידג', שעבד על הדוקטורט שלו על אודות תיאוריית המפץ הגדול. אך כשהוא מגלה בגיל 21 כי הוא חולה במחלת ניוון שרירים נדירה, ונותרו לו רק שנתיים לחיות, הוא מסרב לקבל את האבחנה. על פי ספרה האוטוביוגרפי של ג׳יין הוקינג, אשתו הראשונה של הוקינג.
בימוי: ג׳יימס מארש. שחקנים: אדי ריידמן, פליסיטי ג׳ונס.
ארה״ב 2014. 123 דקות.

 

תעתועי נפש

מותחן פסיכולוגי. כשמתמחה לרפואה מגיע לשערי מוסד לחולי נפש, הוא מתקבל בחום ובחביבות על ידי מנהל המוסד וצוות העוזרים שלו - הפסיכולוגים פין התמהוני ואלייזה גרייבס היפהפייה. בעוד המתמחה מתרשם משיטות הטיפול יוצאות הדופן בחולים, סדרה של גילויים מפתיעים מלמדת אותו שאף אחד במוסד אינו מי שהוא מתיימר להיות. על פי סיפור קצר מאת אדגר אלן פו.
במאי: בראד אנדרסון. שחקנים: ג'ים סטרג'ס, קייט בקינסייל, בן קינגסלי, מייקל קיין.
ארה״ב 2014. 112 דקות.

 
אידה

פואטי. על רקע פולין הקומוניסטית של שנות ה-60, צעירה יתומה ותמימה, שגדלה כל חייה במנזר קתולי, עומדת לנדור את נדר הנזירות. רגע לפני, מבקשת ממנה אם המנזר לצאת למסע שישנה את חייה, כדי לפגוש קרובת משפחה יהודייה שעל קיומה לא ידעה מעולם.
במאי: פאבל באבליקובסקי. שחקנים: אגתה טרזבוסובסקה, אגתה קולשה.
פולין 2013. 80 דקות.

 
חיים כפולים

דרמה מוסרית. סיפורה של נורווגית שנולדה בעקבות רומן אסור בין אמה לחייל נאצי בזמן מלחמת העולם השנייה. יום אחד מבקש ממנה עורך דין להעיד בתביעה נגד המדינה הקשורה לילדי המלחמה. למרות התנגדותה, נפרמת רשת של סודות המעמתים אותה ומשפחתה עם שקר נורא.
במאי: ג'ורג' מאס. שחקנים: אוונס קוהלר, ליב אולמן, קו דוקן יוליה.
נורבגיה 2013. 100 דקות.

 
היפוכונדר מבריק

קומדיה. צלם של מילון רפואי ברשת סובל מהיפוכונדריה חולנית, המנהלת את חייו. גם אחרי שהוא נאלץ, בעצת רופאו, למצוא אישה, שבעזרת אהבתה תעזור לו להתגבר על ההיפוכונדריה, הוא לא מצליח להביס את ההיפוכונדריה, אהובתו האמיתית.
במאי: דני בון. שחקנים: דני בון, קאד מראד, אליס פול, ז'אן-איב ברטלו, ולרי בונטון.
צרפת 2014. 108 דקות.