לקראת שבת החליטו ביחידה לחקירות הונאה של המשטרה לשחרר ממעצר את רנית קירשנבאום, בתה של סגנית השר וכן את משה קליסקי, וויקטור אפרימוב. כל השלושה נשלחו למעצר בית מלא.



בתוך כך שלב החקירה הגלויה בפרשה המכונה ״פרשת ישראל ביתנו״ נכנסת לשבוע השני. באגף החקירות במשטרה מעריכים כי החקירה תארך עוד מספר חודשים, ״מדובר באלפי מסמכים, עשרות של עדויות, גרסאות שונות של החשודים והרשימה ארוכה״, אומרים ביחידת להב 433 של המשטרה שאחראית על חקירת הפרשה.
המשטרה ניהלה עד כה חקירה סמויה מזה כשנה, ובשלב הזה של החקירה צפוים החשודים להתעמת מול הגרסאות השונות שמסרו חלקם ומול החשדות שעלו במשטרה ביחס למנגנון העברת הכספים: תקציבים בתמורה לשוחד ביותר מ- 15 פרשיות משנה שונות. הבוקר יובאו חלק מהחשודים בפני הארכת מעצר נוספת וביום חמישי יובאו חשודים נוספים בפני שופט לשם הארכת מעצרם. עד כה נעצרו 29 חשודים במעורבות בפרשה. במשטרה מעריכים כי בשבועות הקרובים אנחנו עומדים בפני עוד מספר סבבי מעצרים הקשורים בפרשה. 

בין החשודים בפרשה, סגנית השר לשעבר, ח״כ פאינה קירשנבאום, שנהנית לבנתיים מחסינות ממעצר, בשל היותה חברת כנסת מכהנת. בבכיר במערכת המשפט הסביר למעריב השבוע כי הליך מעצר לח״כ החשודה הוא לא ריאלי, ״זה הליך מורכב, ועצם הכניסה להליך מייתרת את המשמעות של המעצר. הכל כבר פורסם ואין חשש לשיבוש. גם לא סביר שהמשטרה תבקש״. ח״כ קירשנבאום חשודה בעבירות של שוחד, מרמה והלבנת הון.
על פי החשד קירשנבאום התנהלה באופן שיטתי למען קבלת טובות הנאה אישיות תוך שימוש בכספי הציבור. כספי הציבור עבור כתקציבים עבור מוסדות ועמותות שונות, באמצעות מנגנון הרשויות המקומיות, בחלק מהמקרים. לצידה חשוד גם שר התיירות לשעבר, סטס מיסז׳ניקוב שחשוד גם בתיווך לקבלת שוחד, הבת שלה רנית, דאוד גודובסקי, יו״ר המטה של ישראל ביתנו, ובכירים נוספים בשירות הציבורי. 
 מבחינה משפטית, כל עוד לא יוגש כתב אישום ח״כ קירשנבאום יכולה להתמודד גם לכנסת הבאה. מעניין יהיה לראות מה השר אביגדור ליברמן, יו״ר המפלגה יחליט: לשבץ או לא את ח״כ החשודה ברשימה הבאה לכנסת.היום הקבוע הוא ה 29 בינואר, מועד הגשת הרשימות