שר הביטחון משה (בוגי) יעלון לוקח אחריות על ממצאי דו"ח מבקר המדינה ומודה כי התוצאות לא מפתיעות אותו מאחר וההחלטה לקצץ את האימונים במערך המילואים לטובת הצטיידות במערכות הגנה כגון כיפת ברזל ושרביט קסמים, הייתה החלטה שלו.

בראיון הבוקר לרינה מצליח וחגי גולן ברדיו ללא הפסקה אמר השר יעלון כי "אני החלטתי שאנחנו ניקח את הסיכון בטווח הקצר ונתאמן פחות כדי לא לפגוע בהתעצמות לטווח הארוך מתוך הנחה שב-2015 נחזור להתאמן. כשאנחנו אומרים שחסר כסף אנחנו מתכוונים לזה".

השר חזר והאשים את משרד האוצר בשנתיים האחרונות בכך שלא עמד בהסכמים שהושגו עם משרד הביטחון ביחד עם ראש הממשלה ואמר כי "בשנים האחרונות מערכת הביטחון תוקצבה באופן חסר. זה עלה בדיוני הקבינט והוא אכן דרש שתהיינה תוספות מהאוצר ולצערי חווינו בשנתיים האחרונות אוצר לעומתי לביטחון". 
 
בדו"ח מבקר המדינה שפורסם אתמול (שני) קבע המבקר כי אימוני יחידות המילואים נפגעו מאוד בשנים האחרונות, ולא אפשרו לתרגל את כלל הכשירויות הנדרשות להשגת המיומנות הנדרשת ללחימה, כדי שיעמדו במשימותיהם.

"על צה"ל להבטיח את רמת הכשירות של מערך המילואים ושל המשרתים בו באמצעות הכשרות, אימונים וציוד ההולמים את משימותיו, ולהציג לדרג המדיני תמונת מצב מהימנה של כשירות המערך", קבע המבקר בדו"ח.

על כך אמר הבוקר השר יעלון: "אני אחראי לביטחון ואני מאוד לא רוצה לפגוע באימונים אבל כשאין ברירה, וראיתי בזה לקיחת סיכון, אמרתי שאנחנו נספוג ירידה באימונים בשנה וחצי כדי לא לפגוע בהתעצמות. יכולתי להגיד - בואו נפסיק להצטייד בכיפת ברזל  - וראינו כמה כיפת ברזל הייתה חשובה בצוק איתן".