ישראל בוחנת דרכים לתבוע פלסטינים בגין פשעי מלחמה בארצות הברית ובמקומות אחרים בתגובה לצעדי הרשות הפלסטינית להצטרפות לבית הדין הפלילי הבינלאומי, כך אמר גורם ישראלי. 

אתמול (שישי) הגישו הפלסטינים את המסמכים הדרושים על מנת להצטרף לאמנת רומא של בית הדין ושורת אמנות נוספות, באמרם כי הם מקווים להשיג "צדק לכל הקורבנות שנהרגו על ידי ישראל".
בישראל ציינו כי על המנהיגים הפלסטינים לחשוש מצעדים משפטיים. "אנחנו שוקלים את כל האפשרויות בנוגע לתביעה בארצות הברית ובמקומות אחרים של היו"ר אבו מאזן ובכירים נוספים ברשות", אמר הגורם. לדברי גורם נוסף, התביעות יוגשו ככל הנראה דרך ארגונים לא ממשלתיים תומכי ישראל, המסוגלים להגיש תביעות בחו"ל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר בעבר כי צעדים חד צדדיים באו"ם מצד הרשות הפלסטינית יחשוף את ראשיה לתביעות נגדם בשל תמיכתם בחמאס. 
כזכור, בלילה שבין שלישי לרביעי העלו הפלסטינים במועצת הביטחון את ההצעה הקוראת לישראל לסגת מהגדה המערבית עד 2017, אולם זו נדחתה לאחר שלא הצליחו להשיג תמיכה של תשע מדינות חברות. 
בישראל זעמו על ממשלת צרפת שתמכה בהצעה והשגריר הצרפתי זומן לשיחת הבהרה שהתקיימה אתמול במשרד החוץ, ובה הובעה האכזבה של ירושלים מהמהלך.